کد خبر: ۲۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

مقام دومی فارس در استفاده از روش جدید تصفیه آب

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: استان فارس استان دوم کشور در استفاده دستگاه مولتی اکسیدان برای جایگزینی روش کلرزنی به منظور گندزدایی و پایش مستمر آب آشامیدنی را دارا است.

محمدعلی قلندری  به طرح‌های مهم آب‌رسانی در شهرهای استان فارس اشاره و اظهار داشت: آب‌رسانی به شهرهای فراشبند از چشمه برم فرهاد به طول 45 کیلومتر، آبرسانی به شهر گله‌دار به طول 10 کیلومتر، آب رسانی به شهر ایزدخواست از کوه مروارید به طول 44 کیلومتر، آبرسانی از کوه سبز به شهر مرودشت به طول 21 کیلومتر، آبرسانی به شهر پیر (از توابع حاجی آباد) به طول 13 کیلومتر و پروژه آبرسانی به منطقه صنعتی لامرد از تنگ فاریاب به طول 20 کیلومتر از مهم‌ترین طرح‌های آب‌رسانی این استان است.

قلندری ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان فارس در حال حاضر رسالت خطیر آب‌رسانی به 78 شهر این استان را درقالب 29 امور و 49 اداره آبفا بر عهده دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای فارس در ادامه به طرح‌های مهم  در دست بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان فارس اشاره و از مهم‌ترین آن را اجرای طرح‌های آبرسانی از سد سلمان فارسی به شش شهر جنوب این استان شامل لار، گراش، اوز، خنج،  فتح آباد و امام شهر و 40 روستا واقع در مسیر طرح با  تصفیه‌خانه‌ای به ظرفیت یک‌هزار لیتر بر ثانیه نیز عنوان کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان فارس در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با تشریح دیگر دستاوردهای این شرکت در سال‌های اخیر ابراز داشت: این شرکت همچنین به تکنولوژی‌های راه‌انداز پیشرفته و روز دنیا در تاسیسات برقی، مکانیکی، سامانه‌های متمرکز به منظور افزایش قابلیت بهره‌برداری و کنترل، تجهیز رابطان انرژی امورها با دستگاه‌های ترموویژن و میگر به منظور ارتقای سطح بهره‌برداری مجهز است.

معاون بهره‌برداری آبفای فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سهولت ایجاد شده در برقراری ارتباط متقابل میان مشترکان و اداره‌های آبفا بیان داشت: ارتباط شبکه‌ای با 61 اداره تابعه در سطح این استان، اعلام بدهی و دریافت شماره کنتور برای صدور صورتحساب آب‌بها، ارسال صورتحساب آب‌بها  از طریق پیامک،‌ ارائه خدمات فروش و پس از فروش از طریق وب سایت شرکت به مشترکان را از دیگر دستاوردهای شرکت آبفای فارس در چند سال اخیر برشمرد. 

به گزارش فارس، شرکت آب و فاضلاب استان فارس با رسالت تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهرهای این استان در مرداد ماه سال 70 و در اجرای مفاد قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری، تاسیس و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

همچنین شرکت آبفای شهرستان شیراز، تا کنون به پرسش‌های متعدد شهروندان این شهرستان مبنی بر سلامت آب آشامیدنی شهر شیراز به ویژه در مناطق مرکزی شهر، علت به‌نام نکردن قبض‌های آب‌بهای مالکان در مجتمع‌های مسکونی و چگونگی افت فشار آب در برخی از محلات پاسخی را ارائه نکرده است. 

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان