کد خبر: ۲۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

اعلام مخالفت میرحسین موسوی با محمد خاتمی: من رأی ندادم

موسوی و همسرش زهرا رهنورد در منزل یکی از دختران خود با فرزندانشان دیدار و در مورد انتخابات اخیر گفتگو کردند.

پایگاه اینترنتی شبکه "العربیه" (Alarabiya) به نقل از سایت "کلمه" خبر داد:«موسوی و همسرش زهرا رهنورد در منزل یکی از دختران خود با فرزندانشان دیدار و در مورد انتخابات اخیر گفتگو کردند. موسوی در این دیدار با اشاره به شرایط موجود تأکید کرده که در انتخابات شرکت نکرده و رأی نداده است. خانم رهنورد نیز در این دیدار تأکید کرده که در روز انتخابات رأی نداده است.»

وب سایت العربیه همچنین نوشت: «دختران موسوی تأکید کرده اند که پدر و مادرشان از سلامت کامل برخوردار بوده اند.»

در انتهای گزارش یادشده آمده است: «میرحسین موسوی هرچند با محدودیت های زیادی از نظر دسترسی به اطلاعات و اخبار روبرو است اما در جریان اخبار جاری کشور بوده است.»!!

این در حالی است که سیدمحمدخاتمی به عنوان یکی از همراهان و حامیان اصلی میرحسین موسوی در فتنه 88، روز جمعه 12اسفند 90 در انتخابات شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت. پس از آن، رسانه های حامی جریان اصلاحات و پدیده موسوم به جنبش سبز، در عرصه های تصویری، مکتوب و مجازی به صحنه نزاع کلامی مخالفان و حامیان خاتمی مبدل شدند.

خاتمی در توجیه شرکت خود در انتخابات اعلام کرد که اهل قهر با نظام نیست و -بر خلاف آنچه پیش تر به تلویح گفته بود- هرگز انتخابات را تحریم نکرده است. اما توضیحات او نتوانست جز عده اندکی از نزدیکانش را قانع کند.

تا جایی که "گویانیوز" در مورد رأی دادن خاتمی و اینکه عمل او به معنای تکذیب ادعای میرحسین موسوی مبنی بر تقلب در انتخابات 1388 است، نوشت: «آنچه در نهایت اتفاق افتاد، این بود که "سیدمحمدخاتمی" رئیس جمهور دوران اصلاحات و چهره محوری جریان اصلاحات، از معترضان به نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری و یکی از رهبران ادعایی جنبش سبز، در انتخابات شرکت کرد، رأی خود را به صندوق انداخت و بدین ترتیب کل مدعای خود و جریان مبتنی بر تقلب در انتخابات گذشته را نفی کرد.»

اکنون، انتشار خبر رأی ندادن موسوی و بازتاب وسیع آن در رسانه های طیف اصلاح طلب و اپوزیسیون خارج نشین، عکس العمل سرخوردگان بازی تحریم در راستای انتقام گیری از سیدمحمدخاتمی ارزیابی می گردد.

منبع : فارس

انتهای پیام /م.ن

نظرات بینندگان