کد خبر: ۲۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

رسوایی اخلاقی در عالیترین سطوح ارتش‌آمریکا

چند سرباز زن آمریکایی از تجاوز جنسی فرماندهان ارشد ارتش به آنها شکایت کردند.

به گزارش شیرازه به نقل از العالم، 8 سرباز زن آمریکایی در شکایتی ضد ارتش، چند فرمانده ارشد را متهم کردند که به آنها حین خدمت تجاوز کرده اند.

وزیر فعلی و سابق دفاع آمریکا و چند تن از فرماندهان ارشد، از جمله کسانی هستند که نام آنها در این شکایت مطرح شده است.

بر اساس شکایت جدید مطرح شده از سوی این سربازان زن، با وجود شهادت آنها در برابر کنگره و دیگر امکان رسمی، و با وجود جرم بودن تجاوز جنسی طبق قانون؛ تعامل مسئولان آمریکایی با این موضوع برخلاف قوانین بوده است.

از میان این شاکیان اکنون فقط یک نفر از آنها همچنان در حال خدمت به ارتش آمریکا است.

"الی هیلمر" یکی از سربازان زن و افسر سابق نیروی دریایی ارتش آمریکا گفت، فرمانده اش سال 2006 او را در دفترش مورد تجاوز جنسی قرار داد، و اکنون تصمیم گرفته است با علنی کردن این موضوع در رسانه‌ها، دیگر سربازان قربانی زن را به افشای این جنایات تشویق کند.

"آریانا کلی" از دیگر افسران سابق ارتش آمریکا گفت، طی سالهای 2008 و 2009 در عراق از سوی یک افسر ارشد و دوست غیرنظامی او مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.

کلی خاطرنشان کرد: این افسر ارشد تهدید کرده بود که در صورت گزارش این حادثه، او را به قتل خواهد رساند.

وی با انتقاد از شیوه محاکمه و حکم دادگاه گفت؛ با وجود تهدید به قتل، دادگاه نظامی این افسر را فقط به 45 روز بازداشت در زندان نظامی محکوم کرد.

براساس جدیدترین تحقیقات وزارت دفاع آمریکا، در سال 2010 بیش از 19 هزار مورد تجاوز جنسی در ارتش صورت گرفت که فقط کمتر از 3 هزار مورد آن گزارش شده است.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد، دست کم 21 درصد از این پرونده ها به دادگاه ارایه شد، که 53 درصد از 529 متهم به اتهام آزار و اذیت محکوم شدند.

این شکایت قضایی 2 ماه پس از اعلام یک چارچوب کلی از سوی "لیون پانه‌تا" وزیر دفاع آمریکا برای حل مسأله تجاوز جنسی به کارکنان ارتش، مطرح می شود.

 

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان