کد خبر: ۲۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰

زمينه سازي خاتمي براي گام هاي بعدي

خاتمي در ديدار گروهي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران درباره حضور خود در انتخابات توضيح داد. براساس گزارش ها، خاتمي در اين ملاقات مورد اعتراض هاي جدي واقع شده مبني بر اينكه حتي اگر تصميم او حضور در انتخابات بود، چرا همين تصميم را علني و شفاف اعلام نكرد.

به گزارش شیرازه روزنامه کیهان در ستون ویژه خود نوشت:

زمينه سازي خاتمي براي گام هاي بعدي

خاتمي در ديدار گروهي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران درباره حضور خود در انتخابات توضيح داد. براساس گزارش ها، خاتمي در اين ملاقات مورد اعتراض هاي جدي واقع شده مبني بر اينكه حتي اگر تصميم او حضور در انتخابات بود، چرا همين تصميم را علني و شفاف اعلام نكرد.
به گزارش سايت انجمن اسلامي مذكور، ملاقات كنندگان به خاتمي گفته اند: شما ميان دوراهي گرفتار بوديد اينكه راي ندادن شما تضعيف نظام است و راي دادن شما در حال گرفتاري آقايان موسوي و كروبي و خانم رهنورد و بسياري از دوستان، خوب نيست. البته نقطه ضعف شما در اتخاذ تصميم روشن است. شما در زمان رياست جمهوري گفتيد نمي خواهيد در اين مقام در راس اپوزيسيون باشيد ولي بعد از رياست جمهوري چرا تكليف خود را روشن نكرديد؟ مي بايست از دو ماه پيش شفاف با مردم صحبت مي كرديد كه بايد راي داد يا نداد و به آن عمل مي كرديد. مشكل همه ما اينكه دچار انفعال هستيم و يكي از معضلات ما فقر روش مندي و نداشتن راهبرد مشخص است. ما نمي توانيم ذهن شما را بخوانيم ولي عمل شما گاه منفعلانه است. ما نمي دانيم مرز اصلاح طلبي كجا است؟ آيا خط قرمزي وجود دارد؟ شما براي حضور در انتخابات شرايطي گذاشتيد آيا برآورده شد؟ شايد آينده ثابت كند كه كار شما درست بوده است ولي تبعات اقدام خود را از نظر دور نداريد. كاش قبلا با صراحت از حضورتان خبر مي داديد كه جامعه دچار سوءتفاهم نمي شد.
پس از مطرح شدن پرسش ها و مطالب از سوي اعضاي اين انجمن، خاتمي با بحراني نشان دادن شرايط و مطرح كردن توهم توطئه برخي تندروهايي كه سعي داشتند اصلاح طلبان و نظام را رودرروي هم قرار دهند سعي بر توجيه عملكرد خود كرد كه بعدها مطالب منتشر شده در وبلاگ ها و فيس بوك افراد حاضر در اين جلسه نشان داد اين افراد هنوز نسبت به عملكرد خاتمي انتقاد دارند و دلايل خاتمي را نپذيرفته اند.
همچنين حسين نقاشي دبير اسبق اين انجمن كه در ديدار با خاتمي حضور داشته در صفحه فيس بوك خود نوشت: ايشان به دماوند رفته بودند تا در واقع به نوعي قهر سياسي داشته باشند با اين انتخابات انتخاباتي كه مغاير با شروط مطرح شده از سوي ايشان بود. آقاي خاتمي تاكيد مي كند كه اساسا از ابتدا موافق تحريم انتخابات نبوده و اين كار را داراي بار حقوقي-سياسي خاصي مي داند. از ديد ايشان در انتخابات همين مجلس دست كم تا 50 درصد مردم مشاركت مي كردند و در اين اوضاع و احوال اساسا تحريم معنايي ندارد. كسي تحريم مي كند كه مطمئن باشد مشاركت را به پايين 20 درصد مي تواند بكشاند. از اين رو دو امر مشاركت در معرفي كانديدا و ليست انتخاباتي دادن با راي دادن شخصي را از هم جدا مي كنند و همچنين معتقدند مي بايست حداقل يك هفته زودتر اين تفاوت فاز خود را در بحث تحريم انتخابات پر رنگ تر مطرح مي كردند.
وي مي افزايد: با اين حال [آقاي خاتمي] مي گويند اين تصميم و آن روز و شبي كه بر ايشان گذشت، يكي از سخت ترين روز و شبهاي شان بود. از عواطفي كه از هواداران مي توانست جريحه دار شود تا اهل بيت منزل خودشان! با توجه به فرصت محدود پيش رو، تنها توانستند با تعداد كمي از افراد غالبا مجمعي مشورت كنند و نهايتا راي به «جمهوري اسلامي» را به صندوق مي اندازند. ايشان تاكيد دارند كه من برانداز نبوده و نيستم... من [نقاشي] نسبت به آنچه گفته شد متقاعد نشدم، هر چند به اقدام شرافتمندانه او احترام مي گذارم.
در همين حال ايلنا گزارش داد كه خاتمي در اين ديدار گفته است: ما اسلام را قبول داريم... طبعا وقتي از نظام و حكومت سازگار با دين صحبت مي شود نبايد قوانين و ساز و كارها مغاير با احكام شرع باشد... ما اصلاح طلبان خود را درون نظام تعريف مي كنيم. بنابراين با براندازي نظام مخالفيم، گذشته از اين كه اين توهم كه مي شود اين نظام را برانداخت، توهم باطل است. نظام به قيمت گراني بدست آمده است هم به لحاظ اعتقادي و هم به لحاظ عملي نمي شود و نبايد از آن دست برداشت، اصل نظام حاصل انقلاب بزرگي است و پشتوانه مردمي هم دارد.
خاتمي با تاكيد بر اين كه اگر انتقاد و اعتراضي هست در درون نظام است نه عليه آن، ادامه داد: كساني كه خود را در درون نظام مي دانند انتقادهايي دارند و راه و رسم بيان انتقادات را نيز راه و رسم مدني و دوري از خشونت مي دانند.
خاتمي به اين پرسش پاسخ نداد كه چرا در جريان فتنه 88 از مراجعه به راهكارهاي قانوني خودداري كرده و براي بهره گيري دشمنان از ادعاي دروغ تقلب، به آشوب هاي خياباني روي آورده است!
خاتمي در ادامه، با بيان اين كه اصلاحات به اين نتيجه رسيد كه ليست و نامزد نداشته باشد، گفت: اما تصريح شد كه اين امر به معني تحريم انتخابات نيست و هيچكس هم از شركت در انتخابات منع نشد، ولي فضا به سويي رفت كه انگار انتخابات از سوي اصلاحات تحريم شده است و با توجه به اينكه هر دو طرف مدعي تحريم انتخابات؛ تبليغات و امكانات وسيع تبليغي داشتند بر آن دامن زدند و متاسفانه ذهنيت و انتظاري در ميان بخشي از نيروها بخصوص جوانان شكل گرفت. اگر بخواهم از خود انتقاد كنم بايد بگويم كه ما نبايست بگذاريم چنين ذهنيت و توقعي پديد آيد ولي به هر حال اين مشكل وجود داشت.
يادآور مي شود بر خلاف ادعاي اخير خاتمي، وي قبلا انتخابات را بي معنا توصيف كرده بود. همين موضوع از سوي برخي اصلاح طلبان خارج نشين به عنوان تحريم انتخابات مطرح و علنا مورد تبليغ قرار گرفت اما خاتمي طي چندماه اخير حتي حاضر نشد عليه اين خط تبليغاتي و سياسي موضع بگيرد و درباره اينكه آيا شما در انتخابات شركت مي كنيد، به خبرنگاران در حاشيه مراسم ختم پدر عبداله نوري گفت ما مخلص همه شما هستيم! بنابراين او در آن زمين به اعتبار بازي خوردن از عناصر نفوذي تندرو، مايل بود در خدمت جبهه تحريم قرار گيرد اما نظرسنجي هاي هفته هاي آخر به انضمام حماسه كم سابقه 22 بهمن و شكست پروژه برگزاري تظاهرات در 25 بهمن به خاتمي ثابت كرد كه در صورت عدم حضور در انتخابات اسباب انگشت نما شدن و سرافكندگي هميشگي او خواهد شد و... خاتمي بدين ترتيب بعدازظهر جمعه در روستاي وادان دماوند دور از چشم خبرنگاران در انتخابات شركت كرد.
گفتني است برخورد خاتمي در اين جلسه نشان مي دهد كه وي مي داند ماجراي تحريم انتخابات از جانب او قابل انكار نيست ولي در همان حال مي كوشد به مخاطبان خويش بفهماند كه راه خود را از آنها جدا كرده است و ضمن تحليل شرايط، اين نكته را نيز به آنها القاء مي كند كه بايد منتظر گام هاي بعدي او نيز باشند.

بشكن بشكنه! بشكن!
«اعلام تعطيلي تلويزيون رسا، دومين شكست مديريت جنبش سبز پس از شركت محمد خاتمي در انتخابات مجلس بود».
محمدرضا يزدان پناه (از همكاران فراري روزنامه هاي زنجيره اي) ضمن انتشار اين مطلب در گويانيوز نوشت: تلويزيون رسا تا اطلاع ثانوي تعطيل شد. نكته جالب توجه درباره خبر توقف پخش برنامه هاي تلويزيون رسا اين بود كه مسئولان آن حتي از تأييد و اعلام رسمي اين خبر خودداري كرده اند و خبر تعطيلي رسا توسط سايت جرس كه نزديك ترين رسانه اينترنتي به ديدگاه هاي گردانندگان رسا است، اعلام شده است.
وي اضافه مي كند: تأسيس و آغاز به كار تلويزيون رسا در فضاي خبري و سياسي اتفاق مهمي بود. خبر تاسيس تلويزيوني كه قرار بود و وعده داده بود ديدگاه هاي متنوع و مختلف را نمايندگي كند، با استقبال طرفداران جنبش سبز روبرو شد. اما مدتي پس از آغاز به كار اين شبكه ديگر خبري از آن هياهوي نخستين نبود. ضعف مفرط در برنامه سازي، كيفيت نازل بخش هاي خبري كه صرفاً به روخواني اخبار سايت هاي سبز مي پرداختند، استفاده نكردن از نيروهاي حرفه اي، پايين بودن كيفيت تصاوير و به طور كلي در نظر نگرفتن معيارهاي ضروري حرفه اي و مدرن بين المللي براي راه اندازي و ادامه كار يك تلويزيون ماهواره اي، باعث شد تا در حضور غول هاي رسانه اي رسا جاي چنداني در خانه مخاطبان ايراني پيدا نكند.
همكار سابق نشريات زنجيره اي در پايان نوشت: خبر تعطيلي رسا بي شك متأثركننده و دردناك است. اعلام تعطيلي اين تلويزيون، پس از شركت سيد محمد خاتمي در انتخابات مجلس كه شكست مديريت اصلاح طلبانه دوم خردادي بر بخش سياسي جنبش سبز به شمار مي آيد، شكست همين مديريت در بخش رسانه اي جنبش سبز نيز محسوب مي شود.
ظريفي با اشاره به شكست ها و ناكامي هاي پي درپي فتنه گران در آستانه نوروز امسال مي گفت؛ عيد امسال اصحاب فتنه با اين ترانه سنتي حاجي فيروز همنوا مي شوند كه بشكن بشكنه! بشكن!

اسرائيل: مخالفان بشار اسد دوستان ما هستند

مقام هاي دولتي اسراييل پشت صحنه مخالفان سوري را لو دادند.
به نوشته روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت اسحاق هرتزوگ وزير رفاه و خدمات اجتماعي رژيم صهيونيستي گفته است: «در ديداري كه بين من و مخالفان حكومت سوريه برگزار شد، آنها قول دادند در صورت سقوط حكومت سوريه با اسرائيل روابط دوستانه ايجاد كنند.»همچنين ايوب كارا معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي كه با مخالفان بشار اسد در ارتباط مستمر مي باشد تصريح كرده است كه «مخالفان بشار خواهان دوستي با اسرائيل هستند».
اين در حالي است كه مخالفان دولت سوريه به تصريح اكثر ناظران بين المللي يك گروه كوچك خرابكار هستند كه جز در چند شهر حاشيه اي اين كشور پايگاهي ندارند.
در همين حال، سي ان ان ديروز از پنتاگون گزارش داد گزارش هاي اطلاعاتي آمريكا حاكي است كه رئيس جمهور سوريه فرماندهي ارتش نيرومندي را در دست دارد كه بعيد است عليه وي شود و تصريح كرد بشار اسد از حمايت نخبگان سوري برخوردار است.
    
آدم مي كشند تا پول بگيرند و پول مي دهند تا از فهرست تروريست ها خارج شوند!

يك روزنامه نگار مشهور يهودي گروهك منافقين را يك فرقه سياسي خواند كه از راه ترور كسب درآمد مي كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان «ريچارد سيلورستين» روزنامه نگار و وبلاگ نويس مشهور يهودي كه در شهر سياتل واشنگتن زندگي مي كند در مقاله اي ضمن تروريست خواندن گروهك منافقين از حاميان اين فرقه به شدت انتقاد كرد. سيلورستين منبع درآمد منافقين را ترورهايي خواند كه براي سازمان موساد در ايران انجام مي دهند و اضافه كرد: بدون شك موساد خوب پول مي دهد! من حتي احتمال مي دهم 400 ميليون دلاري كه بوش براي ايجاد بي ثباتي در ايران در سال 2007 ميلادي اختصاص داده بود در اختيار مجاهدين يا موساد يا هر دوي آنها قرار گرفته باشد.
اين روزنامه نگار آمريكايي در وبلاگ خود ضمن انتقاد شديد از حاميان غربي گروهك منافقين گفت: معلوم نيست حمايتهاي «آلن درشوويتز» وكيل آمريكايي كه در حمايت از اسرائيل زبانزد است از گروهك منافقين در قبال چه مقدار پول صورت گرفته است؟ من كه شوكه مي شوم اگر او خود را ارزانتر از 50000 دلار فروخته باشد.
وي همچنين آلن درشوويتز را به واسطه نظراتش يك افسانه نويس خواند و ادامه داد: تنها حقوق بشري كه براي او مهم است حقوق اسرائيل است كه هر كاري كه مي خواهد با فلسطينيان بكند. درشوويتز درباره ديگران نيز مزخرفاتي به هم مي بافد كه در راستاي منافع اسرائيل باشد.
سيلورستين همچنين ضمن اشاره به تعابيري كه منافقين درباره درشوويتز به كار مي برند گفت: برايم جالب است وقتي مي بينم اوباش خشني مانند مجاهدين خلق او را مدافع حقوق بشر و برجسته ترين وكيل در پرونده هاي جنايي در جهان مي نامند.
وي ضمن انتقاد از كساني كه از مجاهدين پول مي گيرند تا آنها را حامي برقراري دموكراسي در ايران معرفي كنند گفت: بايد ببينيم مجاهدين قبل و بعد از انقلاب 1979 ايران چه افرادي را كشته اند حتي برخي از اين كشته شده ها آمريكايي بوده اند.
ريچارد سيلورستين در پايان مقاله اش ضمن تأكيد بر اينكه منافقين براي رسيدن به اهداف خود حاضر به استفاده از هر وسيله اي هستند افزود: هنگامي كه كشتن آمريكايي ها برايشان سودآور بود، آنها را كشتند و هم اكنون كه كشتن دانشمندان ايراني برايشان سودآور و درآمدزاست آنها را مي كشند.

 

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان