کد خبر: ۲۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۱

نور پردازی غار سنگ شکنان جهرم

راه اندازی نمایشگاه گیاهان دارویی سپیدان به عنوان جاذبه ای جدید برای مسافران نوروزی، نور پردازی غارسنگ شکنان جهرم و... از جمله اخبار کوتاه استان فارس است.

به گزارش شیرازه به نقل ازخبرگزاری مهر، ستاد تسهیلات سفرهای شهرستان سپیدان نوروز امسال با برپایی نمایشگاه های مختلف،فرهنگ، آداب، رسوم و سنتهای شهرستان را به خوبی معرفی کردند.

در برنامه های فرهنگی شهرستان سپیدان که به همت میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد با برپایی نمایشگاه گیاهان دارویی با عرضه انواع گیاهان مانند ریشه محک، گل ریواس، آنغوزه، ارپه، گل ختمی و نمایشگاه سوغات محلی و نیز سیاه چادرهای عشایری و پخت نان محلی و همچنین اجرای زنده آواها و نواهای محلی یکی از مهمترین و جذابترین جشنواره های نوروزی فارس برگزار شد.

در بخش نمایشگاه صنایع دستی تولید زنده گلیم، گبه، معرق، جاجیم توسط صنعتگران شهرستان به نمایش در آمد.

همچنین اجرای مسابقه پخت غذاهای محلی بانوان، آش کارده، آش سه گل، ترشی بیلهر و نمایشگاه سوغات محلی در پارک شهر اردکان از دیگر برنامه ها در طول این ایام بوده است.

نور پردازی غارسنگ شکنان جهرم

با نور پردازی، غار سنگ شکنان جهرم میزبان مسافران نوروزی در این شهرستان است.

غار سنگ شکنان امسال با اقدامات انجام گرفته و نور پردازی به صورت شبانه روزی پذیرای مسافران نوروزی است.

در این غار هر روز مراسم موسیقی سنتی نواخته می شود و مورد استقبال مسافران نوروزی قرار می گیرد.

همچنین نمایشگاه سوغات و صنایع دستی گلیم، جاجیم و چنته بافی و پخت نان تیری و آش دوغ در جنب بوستان غدیر ازتاریخ 29 فرودین تا 13 فروردین پذیرای مهمانان نوروزی است.

غار سنگ شکنان جهرم در سمت جنوب شهر جهرم در استان فارس قرار دارد دراین محل طی چند قرن اخیر سنگ شکنان برای استخراج سنگ های ساختمانی ، اقدام به حفر غار شگفت انگیزی کرده اند که وسعت آن به چند هکتار می رسد این غار دست ساز که یک معدن جهت استخراج سنگ است بزرگترین غار دست ساز در ایران محسوب می شود.

اسکان میهمانان نوروزی کازرون در سالن سرپوشیده

به دنبال بارندگی در شهرستان کازرون اسکان مسافران نوروزی در سالنهای سرپوشیده آغاز شد.

با هماهنگیهای صورت گرفته از روزهای گذشته در ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان کازرون و با همکاری اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش سالنهای ورزشی تحت پوشش این دو اداره در اختیار میهمانان نوروزی قرار گرفته است.

تعداد زیادی از مسافرین نوروزی که وارد شهرستان کازرون می شوند در شهر کازرون اسکان می یابند.

مسافران نوروزی مهمان جشن عروسی زوج نی ریزی شدند

مسافران نوروزی در شهرستان نی ریز روز گذشته در مراسم جشن یک زوج عشایری نی ریز در ستاد تسهیلات سفر شهرستان شرکت کردند.

در این مراسم که با همت میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد در ابتدا کودکان مهد کودک طلوع نی ریز نماهنگ هفت سین را اجرا کرده و در این برنامه سه نونهال نی ریزی سرود را با حرکات کودکانه اجرا کردند که مورد توجه مهمانان قرار گرفت و سپس مراسم جشن عروسی با نواختن ساز و نقاره آغاز شد.

دراین مراسم جشن که با حضور مسئولان محلی و استانی برگزار شد هدایایی به زوج جوان اهداء شد.

این مراسم عروسی عشایری که با حضور تعداد زیادی از مسافران نوروزی در کنار دفتر اطلاعات گردشگری میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد مورد استقبال همگان قرار گرفت .

در ادامه این مراسم نمایش پیرمرد خارکن و کشف سکه های طلا و سفره هفت سین نیز اجرا شد .

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان