کد خبر: ۲۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۱

فائزه از حکم دادگاهش ناراحت نیست

یاسر هاشمی کوچکترین فرزند آقای هاشمی رفسنجانی است که نسبت به دیگر فرزندان وی کمتر در عرصه سیاست ورود پیدا کرده است. برای همین گفت‌وگو را هم 8 بار به اصطلاح پیچاند تا بالاخره مصاحبه کرد تا در موضوعات گوناگونی به سوالات پاسخ دهد.

  مهمترین نکات مصاحبه یاسر هاشمی با ویژه نامه نوروزی اعتماد به این شرح است:

* انسان در سیر تکاملی خود دیدگاه های متفاوتی نسبت به خود و اطراف در مقایسه با گذشته پیدا می کند و این مساله شامل آقای هاشمی هم می شود اما معتقدم هاشمی در اصول تغییری نکرده است.

* اظهارنظرهای ما به عنوان خانواده آقای هاشمی به ایشان هم هزینه وارد می کند به همین دلیل باید در اظهارنظرهای خود بیشتر دقت کنیم.

* ما را تخریب میکنند تا هاشمی را تخریب کنند چون فرزند ایشان به خودی خود اهمیت چندانی ندارد.

* معتقدم استراتژی دولت سازندگی گرچه در کوتاه مدت باعث بروز برخی فشارها شد اما در نهایت نتایج آن ماندنی شد.

* کشور را با صدقه دادن و گدا پروری نمی توان کشور را اداره کرد.

* نخبگان نه تنها نمی توانند انتقاد کنند بلکه حق سکوت کردن هم ندارند. عده ای معتقدند کسی که با ما نیست علیه ماست. البته آقای هاشمی حرف خود را می زند و متهم به حرکت در خلاف جهت است.

* جوانگرایی در سطوح عالی مدیریت اصلا به صلاح کشور نیست و مدیریت کشور را از قوه عاقله و تجربه دور می کند.

* اگر آقای هاشمی به جای حضور در انتخابات نهم به هدایت بازی می پرداخت این برخوردها پیش نمی آمد اما ایشان بر اساس وظیفه اسلامی و انقلابی خود تشخیص داد باید وارد شود. ایشان خیلی خوب می دانست پس از انتشار نامه 18 خرداد 88 مورد تهاجم قرار خواهد گرفت اما نامه را منتشر کرد.

* در دوره اصلاحات عده ای خیلی به حاج آقا بد کردند. خیلی از افرادی که زمانی مقابل پدر بودند به سمت ایشان بازگشتند، حالا یا اشتباه خود را پذیرفتند یا نفع سیاسی داشتند.

* ما نمی توانیم سوابق آقای مهندس موسوی در دوران هشت سال نخست وزیری را پنهان و تاریخ را استتار کنیم یا گفته های هاشمی و رهبری را حذف کنیم. به هر حال وقتی امام از پله های هواپیما پایین آمدند آن افراد با ایشان بودند. ما که نمی توانیم آن روز یا افراد را حذف کنیم. به اعتقاد من باید تحمل خود را بالا ببریم.

* سر فائزه درد می‌کند برای دردسر. فعالیت سیاسی دارد و پای نظرات خود می‌ایستد و حاضر به پرداخت هزینه هم هست. تا جایی که من می‌دانم از حکم دادگاهش اصلا ناراحت نیست.

* بیش از آن که موضوع مهدی واقعی باشد سیاسی است اما جایی نشنیدم که پدرم گفته باشند مهدی متهم نیست و پاک است و همیشه گفته مهدی در وقت خود می آید و به اتهامات پاسخ می دهد.

* نیامدن مهدی به ایران یک تصمیم سیاسی برای جلوگیری از به سمت تنش رفتن کشور بود.

* آقای هاشمی قضیه فیلتر شدن سایت را در جلسات مجمع از آقای اژه ای پیگیری کردند.

* آقای هاشمی چندین بار نسبت به تغییر جاسبی تصمیم گرفتند. دقیقا زمان آخرین تصمیم را به خاطر ندارم اما می دانم چند بار این تصمیم نهایی شد. ولی فضا همیشه به سمتی می رفت که کسی جز جاسبی نمی توانست جلوی موج های مخرب علیه دانشگاه آزاد را بگیرد.

* نظر آقای هاشمی این بود که فقط دکتر جاسبی توان اداره دانشگاه آزاد در فضای ملتهب را دارد و از این مجموعه صیانت کند.

* ثبات مدیریت در دانشگاه آزاد نتیجه مطلوبی داشت که قابل چشم پوشی نیست و امیدوارم به عنوان یک مدل قابل استناد در کشور باشد.

* حالا یک بار در یک جای کشور ثباتی ایجاد شده و نتیجه آن برای همه قابل قبول و رضایت بخش است اما به آن انگ های عجیب می زنند.

* ریشه هجمه ها علیه دانشگاه آزاد یک منبع عظیم مالی- انسانی با 300 هزار میلیارد تومان است و کسی دغدغه خیرخواهانه برای آن ندارد.

* فرهاد دانشجو نه گزینه هاشمی بود نه گزینه احمدی نژاد. گزینه تعدادی از اعضای هیئت امناست.

* انتخاب فرهاد دانشجو قانونی نیست، گرچه به آن وجاهت قانونی داده اند. دلیل قانونی نبودن آن هم این است که حق رای در تعیین رئیس جدید را از جاسبی گرفتند.

* کسی که ریشه اسلامی و انقلابی دارد نمی تواند آقای هاشمی را خارج از انقلاب ببیند یا طوری عمل کند که خود را بی نیاز از مشاوره با ایشان بداند.

مشرق نیوز

نظرات بینندگان