کد خبر: ۲۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱

اختلاف میلیونی آمار زائران حرم شاهچراغ(ع) با بازدیدکنندگان اماکن تاریخی شیراز

از نکات قابل تأمل نوروز امسال، اختلاف میلیونی زائران بارگاه مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) در مقایسه با بازدیدکنندگان سایر اماکن تاریخی مذهبی شیراز بوده است.

شیرازنا- استان فارس و بویژه شیراز با توجه به دارا بودن اماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری فراوان همواره به عنوان یکی از استان‌های پرگردشگر کشور محسوب می‌شود و در ایام نوروز نیز همواره یکی از رتبه‌های نخست میزان مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

از نکات قابل تأمل نوروز امسال، اختلاف میلیونی زائران بارگاه مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) در مقایسه با بازدیدکنندگان سایر اماکن تاریخی مذهبی شیراز بوده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی جواد زرین کلاه، فرماندار شیراز با احتساب آمار مسافران نوروزی و شهروندان شیرازی در ایام نوروز ۹۱ در مجموع ۶ و نیم میلیون نفر به زیارت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) مشرف شدند این درحالیست که مجموعه فرهنگی حافظ با آمار ۷۰۳ هزار و ۵۸۸ بازدید، به عنوان پربازدیدترین جاذبه استان فارس اعلام شده است.

بر اساس این گزارش آمار پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان فارس، از ۲۵ اسفندماه ۹۰ تا ساعت ۲۴ یازدهم فرودین ماه جاری بعد از حافظیه به ترتیب به شرح زیر بوده است:

تخت جمشید با ۶۷۴ هزار و ۸۷۴ بازدید
مجموعه فرهنگی سعدی با ۴۸۳ هزار و ۲۳۳ بازدید
ارگ کریمخان با ۲۵۸ هزار و ۶۵۱ بازدید
پاسارگاد با ۲۳۰ هزار و ۸۲۶ بازدید

بی‌تردید افزایش چشمگیر زائران حرم مطهر شاهچراغ در سال‌های اخیر مرهون تذکرات رهبر معظم انقلاب به مسئولان اجرایی استان فارس برای توجه بیشتر به معرفی احمد ابن موسی (ع) و مرکزیت قرار گرفتن حرم مطهر شاهچراغ(ع) در برنامه‌ریزی‌های گوناگون استان فارس بوده است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان اجرایی استان فارس در سفر سال ۸۷ خود به استان فارس با مطرح کردن شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهماالسلام فرمودند: «به نظر من یکى از چیزهاى بسیار مهمى که در شیراز باید مورد توجه قرار بگیرد، مرکزیت و محوریت این حرم مطهرى است که کمتر شهرى از شهرهاى کشور ما یک چنین امتیاز و برجستگى‌اى دارد. سه امامزاده‌ى صحیح‌النسب و عالى‌مقام و بسیارى از امامزاده‌هاى دیگر در این شهر، جایگاه قداست این شهر و انتساب آن به ولایت اهل بیت (علیهم السّلام) را بسیار بالا میبرد. جا دارد در تبلیغات عمومى، در صدا و سیما، در ابتکارات گوناگونى که در زمینه‌هاى خدماتى، اقتصادى و غیره انجام میگیرد، این جنبه – که روح و معناى عالى ولایت مردم فارس را نشان میدهد – برجسته شود. اینجا بعد از مشهد و قم، در واقع سومین حرم اهل بیت (علیهم السّلام) در سرتاسر ایران است. هم از لحاظ خدمت‌رسانى به زوار این حرم، هم از لحاظ معرفى کردن و نشان دادن و دلهاى مشتاقان را در سرتاسر کشور و بیرون از کشور متوجه این بارگاه عظمى کردن، کارهائى است که بایستى انجام بگیرد.»

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان