کد خبر: ۲۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۱

رودخانه های زیر زمینی جهان (2)

اگر می خواهید با رودخانه هایی که توسط بشر به زیر زمین منتقل شده و در آنجا به حیات خود ادامه می دهند آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، رودخانه به نوعی به عنوان شریان های حیاتی کره زمین شناخته می شوند. در این میان و پس از وقوع انقلابهای صنعتی رودخانه های بسیار زیادی در جهان به دست بشر دچار تغییر شدند. عمده این تغیرات مربوط به تعویض مسیر رودخانه ها بوده است که برای تهیه آب و یا سد سازی صورت گرفته است. اما در مواردی نیز انسان ها رودخانه هایی را به زیر زمین انتقال دادند. در این مطلب که در دو قسمت تهیه شده است سعی می کنیم تا شما را با تعدادی از این رودخانه ها آشنا کنیم.


این رودخانه در زیر شهر وین ، پایتخت کشور اتریش قرار دارد و سالها قبل به زیر زمین هدایت شده است. این رودخانه در حال حاضر در کانال های فاضلاب این شهر جریان دارد.

Bradford Beck
این رودخانه که در منطقه "بردفورد انگلستان قرار دارد در سال 1880 میلادی به زیر زمین هدایت شده است. این رودخانه که طول آن در حدود 12 کیلومتر است دارای سازه های بسیار زیبایی در تونلهای مربوطه است که مربوط به سبک ویکتوریایی است.

River Sheaf
این رودخانه که در زیر شهر شفیلد در کشور انگلستان جریان دارد برای سالها منبعی برای تخلیه صنایع فولاد و آهن موجود در منطقه بوده است. این رودخانه در نهایت پس از خروج از شهر به رودخانه "دون " می ریزد.

River Westbourne
در قرن 15 میلادی در شهر لندن و به دلیل افزایش سریع جمعیت شهر ، مسئولین وقت اقدام به ایجاد مسیرهای آبی مختلفی در شهر به منظور تامین آب شرب مورد نیاز اهالی کردند. رودخانه " Westbourne " نیز یکی از همین رودها بود. در قرن 19 میلادی آب این رودخانه به شدت آلوده شده بود و به هیچ عنوان برای مصرف اهالی مناسب نبود. در سال 1850 میلادی این رودخانه به طور کامل به زیر زمین انتقال پیدا کرد.

River Fleet
این رودخانه به نوعی بزرگترین رودخانه زیر زمینی موجود در شهر لندن است که قدمت به آن به دوران حکومت رومی ها می رسد. در عین حال و در قرن 13 میلادی و به دلیل آلودگی بیش از حد این رودخانه به زیر زمین منتقل شده و در قرن 19 میلادی این رودخانه به درون سیستم فاضلاب شهر منتقل شد.

River Walbrook
قدمت این رودخانه به زمان حکومت روم و تاسیس شهری به نام "لیندنیم" که ریشه شهر لندن فعلی است برمی گرد. در آن زمان از این رودخانه برای تامین آب آشامیدنی و همچنین دفع فاضلاب استفاده می شد. درطول سالها و با توجه به کاهش کیفیت آب در سال 1830 میلادی این رودخانه به زیر زمین و سیستم فاضلاب شهر هدایت شده و از آن پس در درون کانالهای آن جریان دارد.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان