کد خبر: ۲۹۵۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱

سروش:شيعه نيازمند رفورم و اصلاح است

عضو ظاهرا جدا شده اتاق فكر فتنه سبز مي گويد شيعه نيازمند رفورم و اصلاح است. سروش از جمله اين رفورم هاي مورد نياز را در حوزه زيارت امام حسين(ع) توصيف كرد!

کیهان- وي در گفت وگو با «جرس» لعن بانيان ستم به ائمه معصومين در زيارت نامه ها را نكوهش كرد و گفت: متأسفانه نه تنها عوام شيعه اقدام به لعنت مي كردند بلكه علماي شيعه هم اين كار را مي كردند و مي كنند، حتي زيارت هايي را هم كه براي امامان و خصوصا امام حسين[ع] تدوين كرده اند، متضمن اين گونه لعن ها و نفرين فرستادن هاست.
چنين اظهارات موهومي در حالي مطرح مي شود كه بسياري از اين زيارت نامه ها به ويژه زيارت عاشورا از ائمه معصومين(ع) و از جمله امام محمدباقر عليه السلام روايت شده و اعلام برائت از همه عوامل ظلم و جور بر اهل بيت به عنوان ركن ايمان است. همچنين بنابر تاكيد ائمه معصومين عليهم السلام «از محكم ترين دستگيره هاي ايمان، دوست داشتن و بغض داشتن در راه خداست».
البته سروش پيش از اين و در اوج فتنه گري دشمنان اسلام كه كارشان تا هتاكي عليه ساحت امام حسين(ع) در روز عاشوراي سال 1388 نيز پيش رفت، مدعي شده بود قرآن نه وحي الهي بلكه -نعوذبالله- تجربه شاعرانه پيامبر(ص) است! ملت مومن ايران پس از حرمت شكني روز عاشوراي 88، بانيان اين فتنه را در راهپيمايي حماسي بي سابقه لعنت كردند.
يادآور مي شود در سال هاي دور كه سروش هنوز از مد نيفتاده بود، شوراي روابط خارجي آمريكا با اختصاص بودجه هنگفتي اقدام به انتشار آثار اقتباسي سروش - به عنوان لوتر ايراني- در زمينه القاي نسبيت ديني و معرفتي كرد. سروش از مقلدان بي چون و چراي برخي مهره هاي سازمان ناتوي فرهنگي نظير كارل پوپر به شمار مي رود و به سياق طايفه روشنفكران متوهم، هرچه نسبت به فرهنگ خودي و اسلامي پرخاشگر است، نسبت به فكر و انديشه غربي رويكردي توأم با خشوع و تعبد دارد.
وي پس از مشاهده بن بست فتنه سبز اعلام كرد از گروه مهاجراني، كديور، بازرگان و گنجي كه خود را اتاق فكر جنبش سبز در خارج كشور معرفي كرده بودند، جدا مي شود.
بخش شيعه شناسي سازمان سيا در بررسي علل اصلي پيروزي انقلاب اسلامي، محبت ملت ايران به امام حسين(ع) و شهادت طلبي متأثر از فرهنگ عاشورا را به عنوان يك ركن مهم پيروزي انقلاب فوريه 1979 در ايران معرفي كرده است.
گفتني است اخيراً برخي گروههاي اپوزيسيون از سروش پرسيده اند با توجه به مبالغ هنگفتي كه براي مبارزه با جمهوري اسلامي دريافت كرده اي كه كمك 6 ميليون دلاري پنتاگون و كمك هاي كلان ملك عبدالله سعودي و اميرقطر فقط بخشي از مبالغ اعلام شده آن است، چه كاري از دستت ساخته بوده است؟! در پي اين اعتراض كه بازتاب گسترده اي در ميان اپوزيسيون داشت، سايت جرس ترتيب مصاحبه اي با وي را داده و از او خواسته است فعاليت هاي چند سال اخير خود را شرح دهد!
از سوي ديگر، يكي از نزديكان سروش (م-ك) مي گويد؛ خدشه آفريني سروش عليه مباني اسلامي و مخصوصا شيعي هنگامي عصبانيت مسئولان رژيم را برمي انگيخت كه وي به عنوان «استاد دانشگاه» و يا «عضو شوراي انقلاب فرهنگي» درون نظام بود ولي اكنون كه در موضع اپوزيسيون قرار دارد، اظهارنظرهايش فقط تائيد طرد وي از سوي رژيم است و ديدگاههايي بارها سنگين تر از ديدگاه او عليه شيعه از سوي مجامع و محافل ديگر مطرح نظير سلفي ها و يا كاريكاتوريست هاي دانماركي مطرح مي شود كه اظهارات سروش در اين ميان فقط يكي از هزاران ديدگاه ضدشيعي است و در جايگاهي نيست كه رژيم اسلامي براي آن اهميتي قائل باشد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
0
مرگ بر منافق خائن وجنايتكار در حق شيعه
اسمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
0
سلام دوست عزیز

با عرض تسلیت ایام فاطمیه

جوابیه به اصطلاح این روشنفکر در وبلاگ www.dinblog.blogfa.com

درج شده است .