کد خبر: ۲۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱

آنکارا از تهران عذرخواهی کرد

یک پایگاه خبری عربی اعلام کرد که وزیر خارجه ترکیه به دلیل اظهارات تند سران کشورش از ایران عذرخواهی کرد و خواستار بازگشت مذاکرات «1+5 با ایران» به ترکیه شد.

پایگاه خبری عربی‌پرس اعلام کرد که وزیر خارجه ترکیه در تماس با مقاماتی ایرانی در شورای عالی امنیت ملی، از تهران به دلیل اظهارات تند سران کشورش عذرخواهی کرده است.

عربی‌پرس به نقل از منابعی در ایران اعلام کرد: احمد داود اوغلو با برخی از مقامات این شورا تلفنی صحبت کرده و بابت سخنان اخیر و تندی که از زبان رجب طیب اردوغان مطرح شده، عذرخواهی کرده است.

عربی پرس با بیان اینکه داود اوغلو ایده برگزاری مذاکرات 1+5 با ایران در بغداد را هوشمندانه خوانده است، از ایران خواسته است تا بار دیگر بر استانبول به عنوان مکانی برای این مذاکرات تکیه کند.

عربی‌پرس منابع خود را مقاماتی در شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد و افزود که سفیر ترکیه در تهران نیز صبح جمعه گذشته خواستار دیدار فوری با علی باقری معاون سعید جلیلی شد تا عذرخواهی مشابهی کند و تاکید کند که کشورش اهمیت زیادی برای رهبر انقلاب اسلامی ایران و سیاست حکیمانه ایران و ایستادن کنار حق این کشور در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و دفاع از این حق در محافل بین‌المللی قائل است.

از طرف دیگر برخی منابع خبری امروز از قوت گرفتن میزبانی ترکیه برای مذاکرات 1+5 با ایران خبر می‌دهند.

بنا بر این گزارش، پیش از این سفیر عراق در تهران از اقدام هوشیار زیباری وزیر خارجه کشورش در ارسال نامه به گروه 1+5 و ایران خبر داده که وی از آمادگی کشورش برای این میزبانی خبر داده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تهران ، آنکارا ، مذاکرات ، 1+5
نظرات بینندگان