کد خبر: ۲۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱

ارتباط چای سبز و دوپینگ!

به نظر می رسد که نوشیدنی آرامش بخش می تواند به ورزشکاران متقلب کمک کند تا آزمایش های تشخیص مواد ممنوعه را با اشتباه مواجه کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، چای سبز برای بسیاری از ما به عنوان ماده ای آرامش بخش که می تواند بعد از یک روز سخت کاری به ما آرامش ببخشد. اما جدیدترین تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که این مایع آرامش بخش می تواند به ورزشکاران دوپینگی کمک کند تا میزان بعضی از مواد در بدن خود را کم تر از حد واقعی نشان دهند.

" تستسترون" ماده ای است که از قدیمی ترین داروهای ممنوعه به حساب آمده و ورزشکاران از آن برای بدست آوردن عضله بیشتر بهره می برند. تحقیقات جدیدی که اخیرا به دلیل نزدیک شدن بازی های المپیک 2012 لندن انجام شده است نشان می دهد که چای سبز می تواند تا حدود 30 درصد از میزان " تستسترون" موجود در بدن را پنهان کند.

چای سبز با تاثیر گذاشتن بر روی سیستم هوردر همین زمینه دکتر " اولیور رابین" از متخصصان فدراسیون جهانی مبارزهمونی بدن انسان باعث به وجود آمدن این حالت می شود. با دوپینگ می گوید: این بسیار جالب است که یک نوشیدنی بسیار ساده مثل چای سبز بتواند این چنین تاثیر مهمی بر بدن انسان داشته باشد.

در عین حال ما به آزمایش های بسیار بیشتری برای اثبات صد در صدی این موضوع داریم. با توجه به نزدیک شدن المپیک تابستانی لندن این گونه تحقیقات با شدت بیشتری در حال انجام است و ممکن ات به تغییر بعضی از قوانین ضد دوپینگ شود.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان