کد خبر: ۲۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۱

نگاهی به تایتانیک و 7 برادر مرگ آفرین+عکس

حوادث دریایی در همه جا دنیا اتفاق می افتند و البته صدمات بسیار زیادی را نیز وارد می کند و افراد بسیار زیادی نیز از بین می روند.

به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، برخی از اتفاقاتی که طی دهه های گذشته در دریا برای انسانها رخ داده صدمات جانی و تعدادی  مالی بسیاری را بر جای گذاشته است که شاید مشهورترین آنها واقعه غرق تایتانیک باشد. گزارش زیر نگاهی کوتاه به اتفاقاتی از این دست است.

*Titanic: یکی از بزرگترین اتفاقات دریایی که بسیاری از آن باخبر هستند تایتانیک است. تایتانیک در 15 آوریل سال 1912 با برخورد با کوه یخ غرق شد و هزار و 517 نفر در این حادثه جانشان را از دست دادند. امسال 100امین سالگرد غرق شدن این کشتی است.


*Lusitania:
یکی از شیکترین کشتی ها در سال 1915 که می توانست با سرعت 26 گره دریایی حرکت کند و ساخته شده بود تا در مقابل زیردریایی های آلمان دوام آورد به خاطر گیر افتادن در مه و غافلگیری از طرف نیروهای آلمان در طی 18 دقیقه غرق شد و بیش از هزار و 200 نفر کشته شدند.


*Norge: قبل از تایتانیک این حادثه به عنوان مرگبارترین حادثه دریایی شناخته می شد. در این حادثه که در سال 1904 اتفاق افتاد بیش از 600 نفر کشته شدند و افرادی که نجات پیدا کردند بیش از یک هفته روی آب شناور بودند تا نجات پیدا کنند.


*Utopia: در سال 1891 وقتی این کشتی از ایتالیا راهی نیویورک بود در بین راه در طوفان گیر کرد و موج های سهمگین باعث شدند تا این کشتی غرق شود. در این حادثه 562 نفر جانشان را از دست دادند که در این افرادی از کشتی های کمکی نیز حضور داشتند.


*Admiral Nakhimov: این کشتی در طی سال های جنگ جهانی به عنوان بیمارستان نازی ها خدمت می کرد اما در سال 1949 به خدمت شوروی در آمد ولی این کشتی پیر در سال 1989 به خدمتش با غرق شدن در تنها 7 دقیقه پایان داد و بیش از 420 نفر جانشان را از دست دادند.


*Principe de Asturias:
این کشتی اسپانیایی در مسیری بین بندر بارسلون تا بوینس آیرس مسافران را جابجا میکرد اما در طی یکی از این مسافرت ها با یک صخره در نزدیکی برزیل برخورد کرد و در 5 مارس 1916 به همراه بیش از 400 نفر دیگر غرق شد.


*Andrea Doria:
در 25 جولای سال 1956 امن ترین و سریعترین کشتی وقت ایتالیا در برخورد با یک کشتی غرق شد. البته در این حادثه نیروهای امدادی سریعا به محل اعزام شدند تا بار دیگراتفاقات تایتانیک رخ ندهد و طی این ماجرا تنها 51 نفر کشته شدند.


*Costa Concordia: در 13 روز بعد از تحویل سال 2012 میلادی حادثه ای در دریای مدیترانه رخ داد که در طی آن 32 انسان جانشان را از دست دادند. این کشتی نیز بر اثر بخورد با یک صخره غرق شد و کاپیتان این کشتی نیز قبل از اینکه مسافران از کشتی خارج شوند فرار کرد.

نظرات بینندگان