کد خبر: ۲۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱

بنیاد نخبگان فارس مجری برنامه‌ریزی فرهنگی کشور شد

معاون بنیاد علمی نخبگان فارس گفت: بنیاد علمی نخبگان فارس مجری برنامه‌ریزی فرهنگی در سراسر کشور شد.

بهرام همتی‌نژاد گفت: بنیاد علمی نخبگان فارس مجری برنامه‌ریزی فرهنگی در بحث توانمندی نخبگان در کشور شده است.

معاون بنیاد علمی نخبگان فارس گفت: با توجه به اینکه نخبگان علاوه بر برنامه‌های علمی نیازمند برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی و... هستند بنیاد علمی نخبگان فارس از سال گذشته بنیانگذار اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه‌های مختلف شد که به دنبال موفقیت و تاثیرگذاری این برنامه‌ها بنیاد علمی نخبگان کشور از بنیاد علمی فارس خواست تا مجری برنامه‌های فرهنگی برای نخبگان در سراسر کشور باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی این استان در راستای تقویت مسائل مختلف استفاده شود، افزود: همان طور که استفاده از توانمندی این استان برای نخبگان ضروری بوده، استفاده از نخبگان نیز برای پیشرفت و توسعه فارس دارای اهمیت است.

همتی‌نژاد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌هایی با تعدادی از سازمان‌ها از جمله اداره آب و فاضلاب، شهرداری، اداره گاز، صنایع الکترونیک، دانشگاه‌ها و... گفت: بنیاد علمی نخبگان فارس برای امضای تفاهم‌نامه و همکاری با سازمان‌هایی که خواستار بهره‌گیری از توانمندی‌های نخبگان هستند اعلام آمادگی می‌کند.

وی تصریح کرد: فارس دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است اما در این استان آن گونه که باید به نخبگان بها داده نمی‌شود.

معاون بنیاد علمی نخبگان فارس اضافه کرد: در فارس واحد نخبه‌پروری راه‌اندازی شده اما بودجه‌ای از مرکز برای آن در نظر گرفته نشده است و ما از مسؤلان این استان می‌خواهیم در این راستا با بنیاد علمی نخبگان همکاری کنند.

وی بیان کرد: هدف واحد نخبه‌پروری تقویت و کمک به ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است و در این راستا نخبه‌های این استان می‌توانند به عنوان بازوی توانمند مدیران اجرایی دستگاه‌ها کار کنند اما از سوی مدیران استقبالی صورت نمی‌گیرد.

همتی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بنیاد علمی نخبگان فارس از 800 نفر نخبه حمایت می‌کند ابراز داشت: بیش از 50 درصد نخبگان فارس دانشجو و دانش‌آموز هستند و این در حالی است که کم‌سن و سال‌ترین نخبه فارس 11 سال دارد و مسن‌ترین آن‌ها 70ساله است.

این پژوهشگر برتر کشور در ادامه با اشاره به میزان تسهیلات ارائه شده به نخبگان فارس در قالب وام‌های مختلف، اضافه کرد: تا کنون به بیش از 22 نفر وام خرید خودرو و کالا اعطا شده است و 81 تفر نیز برای دریافت وام 50 یا 80 میلیون تومانی مسکن به بانک معرفی شده‌اند.

همتی‌نژاد در پایان در مورد تسهیلات نظام وظیفه نیز گفت: 296 نفر از نخبه‌های فارس برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه به ستاد کل نخبگان نیروهای مسلح معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان