کد خبر: ۲۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱

اخلاص و محبت لازم وملزوم یکدیگرند

نمایتده ولی فقیه در خطبه های نمازجمعه گفت:اخلاص بدون اینکه به او محبت پیدا کنیم  امکان تحققش ممکن نیست نمی توانیم بگوییم اعمالمان برای او انجام میدهیم در حالی که به او عشق نمی ورزیم و به او محبت نداریم.

به گزارش خبر نگار  شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت:هدف افرینش و خلقت جن انس عبادت الهی است و تقرب ذات لایضال اوست و این عبادت بایستی با اخلاص همراه باشد و این اخلاص در دایره محبت قابل بحث و بررسی است یعنی فردی می تواند مخلص باشد که درون خود را از بیگانگان پاک کند و خس وخاشاک و هوس های شیطانی از خانه دل پاک کند اگر چنین چیزی انجام گرفته باشد نتیجه انسان به ذات لایضال الهی است .

اخلاص بدون اینکه به او محبت پیدا کنیم  امکان تحققش ممکن نیست نمی توانیم بگوییم اعمالمان برای او انجام میدهیم در حالی که به او عشق نمی ورزیم و به او محبت نداریم و در همه امور به او دل نسپرده باشیم این معنای رسیدن به اخلاص در راه وصول به اخلاص است.

بنابراین محبت لازمه اش اخلاص است و هردو لازم و ملزوم یکدیگرند.

پیامبر مکرم  اسلام که اسوه و مقتدای جامعه بشری است در این رابطه مامور است که ابلاغ کند که اگر می گویید خانه دل حرم امن الهی است دل ما مرکز تابش نور الهی است بس نشانه آن تبعیت از از من است یعنی پیامبر خدا،ودر مقابل هم خدا شما را دوست دارد ودوستی پروردگار شامل حال شما می شود.

ایمانی در ادامه با اشاره به روز 29 فروردین ماه به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: خدمت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک افتخار است چراکه نیروهای مسلح علاوه بر اینکه از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند حافظ ارزش‌های اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس ابراز داشت: پرسنل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در هر رده‌ای خادم اسلام، قرآن و ارزش های الهی هستند.

وی ادامه داد: توجه به تقویت تقوا و ارزش‌های اسلامی و همچنین آشنایی با تکنیک‌ها و سلاح‌های روز از وظایف نیروهای مسلح است.

 

 ایت الله ایمانی در بحث تولید ملی گفت:مردم انتظار دارند که قوای سه‌گانه برای تحقق هر چه سریع‌تر شعار مهم تولید ملی اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اهمیت و جایگاه والای تولید ملی در بحث خودکفایی کشور گفت: برای رسیدن به اهداف شعار مهم تولید ملی تمام دستگاه‌ها از صدر تا ذیل باید برنامه‌ریزی وسیع انجام دهند و برنامه خود را به مردم نیز ارائه دهند.

وی ابراز داشت: هیچ‌گونه تاخیری از سوی قوای مختلف برای تحقق تولید ملی قابل قبول نیست چراکه برای تحقق این موضوع زمان کافی نداریم و با توجه به اینکه شش ماهه دوم نیز در تاثیر مقدمات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده قرار می‌گیرد مسؤلان باید از تمام زمان موجود بهره ببرند.

امام جمعه شیراز افزود: بحث تولید ملی تنها مربوط به حوزه اقتصادی نیست بلکه یک مقوله فرهنگی است که تمام وزارت‌خانه‌ها و قوای مقننه و قضائیه نیز باید به آن توجه کنند.

وی گفت: کشور ما نباید فضایی برای ورود کالاهای بی‌کیفیت کشورهای مختلف خارجی به دلیل زیاده‌خواهی برخی از قاچاقچیان این کالاها باشد.

ایمانی در ادامه با اشاره با اینکه حرم مطهر احمدابن موسی (ع) هم سنگر و مسجد است و هم حرم خواستار توجه مسؤلان به فضای اطراف آن و جلوگیری از ناهنجاری‌ها شد.

وی در پایان با انتقاد از برنامه موسیقی و لهو و لعب در افتتاح یکی از مجتمع‌های تجاری در دهه فاطمیه اظهار داشت: مسؤلان آگاه باشند که مردم مسلمان ما نسبت به این مسائل حساس هستند.

 

انتهای پیام/20

 

نظرات بینندگان