کد خبر: ۲۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱

گرانی و تورم در کشور افسارگسیخته است

مام جمعه کازرون گفت: گرانی و تورم افسارگسیخته ثبات بازار را بر هم ریخته و در این راستا برای مهار آن هیچ متولی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون در سخنانی ضمن گرامی‌داشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروزه ارتش ما افتخار دارد به عنوان ارتشی مکتبی، ولایی، مردمی و مؤمن در خدمت انقلاب اسلامی باشد و در این راه جان‌فشانی‌هایی از خود به نمایش بگذارد که از نمونه بارز آن می‌توان شهید صیاد شیرازی را نام برد.

وی به برگزاری نخستین دور مذاکرات 1+5 در کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از مذاکره استقبال و اهل منطق است و زیر بار حرف زور و مذاکره با داشتن پیش‌شرط نمی‌رود.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه آمریکا و اروپائی‌ها سیاست چماق و هویج را در مورد مذاکره با ایران دنبال می‌کنند تصریح کرد: آن‌ها بدانند که ملت ایران و هیئت‌های مذاکره کننده ایرانی زیر بار حرف زور نمی‌روند و از دستاوردهای هسته‌ای خود دست بر نمی‌دارند.

خرسند در ادامه با ابراز تأسف از نبودن متولی در مهار تورم و گرانی در بازار گفت: مسؤلان مربوطه به ویژه مسؤلان اقتصادی بهتر است سری به بازار بزنند و از نزدیک ببینند که گرانی چگونه بیداد می‌کند.

خطیب نماز جمعه کازرون اضافه کرد: تولید کننده‌ها گر چه با مشکل هزینه بالای آب، برق و گاز و بالا رفتن دستمزد‌ها مجبور به بالا بردن قیمت‌ها هستند بنابراین دولت‌مردان و مجلسیان بدانند که این گرانی فشار به اقشار ضعیف جامعه وارد می‌آورد.

وی همچنین از بالا رفتن نرخ خدمات در برخی از شرکت‌های دولتی انتقاد کرد و گفت: این شرکت‌ها از جمله شرکت‌های پست و بیمه بدون مجوز نرخ خود را بالا کشیده و به قشر ضعیف و کم‌درآمد ظلم می‌کنند.

خرسند ادامه داد: تا زمانی که در بازار ثبات قیمت حاکم نباشد تولید ملی و مصرف کالاهای ایرانی ثبات ندارد که در این راستا دولت و مجلس باید کار اساسی انجام دهند.

امام جمعه کازرون به اصلاح تعرفه برق کازرون اشاره کرد و ابراز داشت: با پی‌گیری‌هایی که انجام گرفته، قول مساعد داده شده که به مدت چهار ماه تعرفه برق این شهرستان به عنوان تعرفه گرمسیری اجرا شود.

خرسند در پایان از واگذار شدن ساخت یکی دیگر از درب‌های حرم مطهر امام حسین (ع) به مردم شهر کازرون خبر داد و بیان داشت: امیدواریم تمام مردم برای ساخت آن همت گمارند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان