کد خبر: ۲۹۸۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱

وضعیت عفاف و حجاب و مجتمع های تجاری شیراز نگران کننده است

حجت الاسلام و المسلمین سید محی الدین طاهری دبیر اجرائی جامعه روحانیت شیراز با انتقاد از وضع نگران کننده حجاب و عفاف در شیراز از فرماندار این شهرستان و عموم مسئولان بويژه مدیران فرهنگی و مذهبی شیراز خواست تا نسبت به مسائل مرتبط با حجاب و عفت عمومی توجه بیشتر و برای رفع معضلات ناشی از برخی بی بند و باری ها و مفاسد اخلاقی و اجتماعی راهکار مناسب و عملی ارائه دهند.

به گزارش شیرازه؛نخستین جلسه ی اعضای  جامعه روحانیت مبارز شیراز در سال جدید با حضور حضرات آیات و حجج اسلام و المسلمین اعضای جامعه روحانیت شیراز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید محی الدین طاهری  با یادآوری نامگذاری امسال به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خطاب به فرماندار شیراز اظهار داشت: انتظار است که شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) مسیر صنعتی شدن را طی کرده و صنایع تبدیلی و کارخانجات مادر در این شهرستان به پویایی لازم برسد و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش هایی صورت گیرد که رضایت خاطر عموم را در پی داشته باشد.

دبیر اجرائی جامعه روحانیت شیراز گفت : امیدواریم تا پایان امسال شاهد رشد کمی و کیفی صنعت و اقتصاد در شهرستان شیراز باشیم.

ایشان همچنین با انتقاد از وضع نگران کننده حجاب و عفاف در شیراز از فرماندار این شهرستان و عموم مسئولان بويژه مدیران فرهنگی و مذهبی شیراز خواست تا نسبت به مسائل مرتبط با حجاب و عفت عمومی توجه بیشتر و برای رفع معضلات ناشی از برخی بی بند و باری ها و مفاسد اخلاقی و اجتماعی راهکار مناسب و عملی ارائه دهند.

رئیس نهاد نماینده ی مقام معظم رهبری در فارس ،بیکاری را از مهمترین معضلات شهری شیراز دانسته و از فرماندار شیراز خواست تا با همفکری مسئولان امور نسبت به رفع این مشکل و جذب نیروهای متخصص جویای کار بويژه مردان متقاضی شغل تلاش نمایند.

دبیر اجرائی جامعه روحانیت شیراز همچنین با گلایه از برخی اصناف و کسبه که به عرضه لباس های نامناسب  و بعضا مبتذل می نمایند خواستار برخورد جدی با توزیع کنندگان لباس های زنانه فاقد محتوا و پوشش اسلامی توسط فروشندگان مرد شده و از مدیریت عالی شهرستان خواست تا در برخورد با آن عده از مدیران و کارمندانی که در ادارات باعث نارضایتی مردم و ارباب رجوع میگردند برخورد جدی شود .

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از عدم پخش اذان در برخی مراکز اداری و انتقاد شدید از بی توجهی مدیران و پرسنل مجتمع های تجاری شیراز و از جمله مجتمع تجاری خلیج فارس نسبت به رعایت مسائل فرهنگی و دینی و حفظ حرمت شعائر الهی از فرماندار و مسئولان قضائی و نظارتی خواست تا با نظارت بیشتر بر عملکرد اینگونه مراکز تجاری مانع از حرمت شکنی ایام سوگواری ها در این گونه مراکز شوند.

وی حمل سگ در خودروها و معابر عمومی و پارک ها را نمونه ای بارز از ترویج فرهنگ غربی و ضدیت با احکام مذهبی دانسته و خواستار برخورد جدی با بانیان اینگونه حرکات خارج از عرف و شئون اسلامی شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
t25
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۱
1
معلوم نيست مسولين شيراز كي مي خواهند از خواب غفلت بيدار شوند/ شيراز از لحاظ بدحجابي در سراسر كشور معروف است