کد خبر: ۲۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱

رشد 70 درصدی کوتاه شدن دست ها از اراضي تصرف شده فارس

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: سال گذشته خلع يد از اراضي تصرف شده در اين استان با رشد 67 درصدي روبرو بوده و مساحت اين اراضي به نسبت ميانگين پنج‌ساله بين سال‌هاي 1385 تا 1389، رشد 15 برابري داشته است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی، با بيان اين‌كه سال گذشته و با تلاش واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست و همکاری مسوولان قضایی در استان 335 هکتار از اراضی و عرصه‌های زیست از متصرفان خلع ید و بازپس گرفته شد، افزود: اين اراضي در سال‌های گذشته توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تصرف شده بود.

 

ابراهیمی کارنامی در خصوص رسیدگی به پرونده‌های مربوط به این اراضی اظهار کرد: به استناد احکام صادره از سوی مراجع ذیصلاح قضایی از 90 پرونده ارسال شده به دادگاه‌های مربوطه استان با موضوع تخریب و تصرف عدوانی، 76 پرونده منجر به صدور حکم مبنی بر خلع ید اراضی شده که احکام صادره در خصوص 38 مورد آن اجرا و احکام صادره در خصوص 38 پرونده پس از قطعیت اجرا خواهد شد و 14 پرونده در حال پیگیری است.

 

وی با تأکید بر این‌که در احکام صادره سال 90 نسبت به سال قبل از آن مساحت اراضی که حکم خلع ید براي آنها صادر شده بیش از 2/5 برابر رشد را نشان مي‌دهد، افزود: شهرستان استهبان با 18 مورد بیشترین تعداد پرونده و از نظر مساحت منطقه دشت ارژن دارای بیشترین اراضی خلع ید شده بوده است و سایر اراضی خلع ید شده در مناطق تحت حفاظت محیط زیست واقع در شهرستان‌های لار، کازرون و نی ریز بوده‌اند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس بر ضرورت حفاظت از محیط زیست تأکید و خاطرنشان كرد: همه مردم به‌ویژه جوامع محلی اطراف مناطق حفاظت شده محیط زیست، انجمن‌های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی و رسالت عمومی همگانی، در حفظ این میراث گرانبها و امانت آیندگان و جلوگیری از تخریب و تصرف آنها، جامعه محیط بانی استان را یاری دهند.

 

انتهاي پیام/20

برچسب ها: اراضی تصرف شده ، فارس
نظرات بینندگان