کد خبر: ۲۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱

حمله طالبان به زندانی در پاکستان

 نزدیک به 150 عضو طالبان که مسلح به سلاح و نارنجک بوده به زندانی در منطقه خیبر شمال غرب پاکستان حمله کرده و 400 زندانی را آزاد کردند.

آسوشیتدپرس گفت: 20 نفر از این زندانیان از شبه نظامیان بسیار خطرناک بودند. همچنین "عدنان رشید" متهم اصلی در ترور "پرویز مشرف" رئیس جمهوری سابق پاکستان از جمله زندانیانی است که فرار کرده است.

این درحالیست که یک سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان مسئولیت حمله به این زندان را پذیرفت و مدعی فرار هزار و 200 زندانی شد.

این حمله که ساعت یک بامداد رخ داد به مدت دو ساعت به طول انجامید و در آن شبه نظامیان سوار بر چندین خودرو و کامیون با تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی وارد زندان شدند.

یک مقام امنیتی پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت: تحقیقات را در این باره که چرا طالبان قادر به حمله به زندانها در پاکستان هستند، آغاز شده و باید نیروهای امنیتی پاسخگو باشند.

این مقام امنیتی گفت: شمار زیادی از شبه نظامیان اخیرا از زندانهای "کوهات" و "لاکی" به این زندان در منطقه خیبر منتقل شده اند و اعضای این گروه در تلاش برای گرفتن انتقام خون سرکردگان خود هستند.

همچنین گفته می شود که این حمله باعث زخمی شدن هفت نیروی پلیس شد و نیروهای امنیتی تاکنون موفق به بازداشت چهار زندانی شدند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان