کد خبر: ۲۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱

پشت پرده استعفاي مرتضوي و لغو استيضاح وزير کار

احمد توكلي يكي از طراحان استيضاح وزير كار، بيانيه اسستيضاح‌كنندگان وي را پس از استعفاي مرتضوي قرائت كرد.

احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس در صحن علنيخانه ملت در تشريح علت انصراف استيضاح‌كنندگان از استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: ازابتدا هدف ما استيضاح كنندگان اين بود كه فردي كه تناسب ندارد بر روي سازمان بزرگ اقتصادي و اجتماعي كه 33 ميليون نفر كارگران و خانواده آنها صاحب آن هستند، نصب نشود.


وي ادامه داد: ملاقات هاي خصوصي قبل از عيد انجام شد كه اين اتفاق نيافتد، 20 نفر از نمايندگان نيز طي تذكري به رئيس جمهور اين موضوع را اعلام كردند و تحركات و تشكل هاي اجتماعي سياسي دانشجويي اتفاق افتاد ولي نتيجه حاصل نشد و به ناچار ما 15 فروردين استيضاح را امضا كرديم به عنوان ابزاري جهت فشار براي اين كه كسي كه نامناسب است به مقدرات مسلمانان حاكم نشود.


وي افزود: تلاش ها ادامه داشت تا اينكه آقاي مرتضوي به وسليه معاونش با من تماس گرفت و اصراركرد كه من حكميت بين ايشان و زاكاني را بپذيريم ولي من ابتدا استنكاف داشتم ولي ايشان گفتند چون من به ديانت شما ايمان دارم حكميت شما را مي پذيرم .


نماينده مردم تهران ادامه داد: حداقل 13 ساعت جلسه طول كشيد و چهار ضبط صوت تمام مذاكرات را ضبط كرد و حكميت با دقت صورت گرفت و بعد از 15 ساعت با دقت در اسنادي كه طرفين ارايه دادند راي حكم به عنوان قاضي تحكيم به عنوان قاضي منصوب دركناره گيري به طرفين اعلام شد.


توكلي ادامه داد: من طي اين مدت مصاحبه نكردم براي اينكه فرايند به نتيجه برسد و كناره گيري آقاي مرتضوي محقق شود.


وي در ادامه افزود: دو روز بعد آقاي مرتضوي از آقاي حداد عادل درخواست وقت كردند دو ساعت و نيم با ايشان صحبت كردم و همان جا قبول كردند كه استعفا بدهند و متن استعفا را نيز امضا كردند و قول دادند كه به به سازمان تامين اجتماعي باز نگردد مگر براي خلاص كردن مسئوليت.


رئيس مركز پژوهش هاي مجلس اظهار داشت: توصيه آقاي حداد به نتيجه رسيد و از ديروز بعداز ظهر تا 11 شب دو- سه بار آقاي مرتضوي با آقاي حداد تماس گرفتند و تاكيد كردند من روي قول خودم و استعفا هستم لذا شما هم از استيضاح كنندگان بخواهيد كه مسئله استيضاح را منتفي كنند و آقاي حداد عادل نيز درنامه اي اين موضوع را به من اطلاع دادند و اين را به ما توصيه كردند كه نمايندگان استيضاح كننده هم اين بيانيه اي را كه آقاي دكتر رضايي آن را عنوان كردند امضا كند كه متن اين بيانيه به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم


ملت شريف ايران


چنانكه آگاهي داريد روز 15 فروردين، ما امضاكنندگان استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي را تقديم مجلس كرديم.


علت استيضاح نصب مديري فاقد صلاحيت لازم و داراي پرونده مفتوح به عنوان مدير عامل صندوق تامين اجتماعي بود.


هدف نيز حفظ مصالح نظام و بزرگترين سازمان اجتاعي - اقتصادي كشور بود كه به 33 ميليون كارگر شريف شاغل و بازنشسته و خانواده‌هاي محترم آنان و نسلهاي بعدي تعلق دارد.


حال كه تلاشهاي انجام شده براي تامين اين هدف بدون نياز به استيضاح با تعهد آقاي مرتضوي و برادر ارجمند جناب آقاي حداد عادل مبني بر استعفا به ثمر رسيد، فعلا استيضاح خود را پس مي‌گيريم.


بديهي است اگر ظرف چند روز آينده پذيرش استعفا رسما اعلام نشود، تقاضاي استيضاح را تقديم مجلس خواهيم كرد.
پس از پايان اظهارات توكلي، لاريجاني رييس مجلس نيز گفت كه در هر حال با پس گرفتن امضاها استيضاح از حد نصاب افتاده و قابل طرح نيست.

انتهای پیام/20

 

نظرات بینندگان