کد خبر: ۳۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

داوران کنفرانس هوش مصنوعی شیراز از 70 کشورند

معاون آموزشی دانشگاه شیراز گفت: داوران کنفرانس هوش مصنوعی شیراز از 70 کشور جهان هستند که این مسئله نشان دهنده اهمیت آن است.

رحمت‌الله مرزوقی بعد از ظهر امروز در شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی معماری کامپیوتر، سیستم‌های دیجیتال، هوش مصنوعی و پردازش سیگنال در شیراز اظهار داشت: کنفرانس‌ها نمادی هستند از تفکر علمی و متمرکز در مورد یک موضوع تخصصی و زمانی که یک کنفرانس بین‌المللی می‌شود اهمیت و حوزه نفوذ آن افزایش می‌یابد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، وی ادامه داد: یک کنفرانس بین‌المللی نمادی از سطح پیشرفت علمی در یک کشور است و به طور معمول در سنجش پروفایل پیشرفت علم و عرضه آن برگزاری کنفرانس‌ها و تعدد و گستردگی آن‌ها ملاک قرار می‌گیرد.

مرزوقی بیان کرد: در مذاکرات علمی تبادلات بین محققان و صاحب‌نظران از طریق کنفرانس انجام می‌شود و با توجه به تحریم‌ها بر علیه کشور، برگزاری کنفرانس‌هایی از این دست به معنای بی‌اثر بودن تحریم‌ها در پیشرفت علمی کشور است.

وی تصریح کرد: پس از اتمام کنفرانس‌ها انتظارات علمی و عملی در آن رشته ارتقا می‌یابد و با ثبت نتایج کنفرانس زمینه تحقیق و آموزش گسترش پیدا می‌کند.

معاون آموزشی این دانشگاه در اهمیت کنفرانس شیراز خاطرنشان کرد: در این کنفرانس بیش از 500 مقاله  دریافت شده و می‌توان گفت که این حجم کار تحقیقی مانند کوه یخی بوده که بخش عظیمی از آن در ژرفای دریای دانش پنهان است.

به گزارش فارس، بخش کامپیوتر دانشگاه شیراز یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های کامپیوتر در کشور به شمار می‌رود که از سال 1353 فعالیت خود را آغاز کرده است. این بخش حدود 20 عضو هیئت علمی تمام وقت دارد و 100 مقاله در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی به چاپ رسانده است.

کنفرانس بین‌المللی معماری کامپیوتر، سیستم‌های دیجیتال، هوش مصنوعی و پردازش سیگنال شیراز به مدت دو روز ادامه دارد.

نظرات بینندگان