کد خبر: ۳۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

تمام مدارس کشور در سال تحصیلی جدید \"پنج‌شنبه‌ها\" تعطیلند

به گزارش شیرازه به نقل از خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، تعطیلی پنج‌شنبه مدارس از دبستان‌ها و به صورت آزمایشی در سال تحصیلی گذشته آغاز شد و در نهایت از سال تحصیلی جاری، تمام دبستان‌ها در روزهای پنج‌شنبه تعطیل شدند.

به رغم اینکه این طرح با مخالفت‌های بسیاری روبرو شد اما آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه این طرح در جهت استحکام خانواده‌هاست، تقویت انگیزه و نشاط دانش‌آموزان برای فراگیری بیشتر دروس، گسترش فعالیت‌های پرورشی و فوق برنامه برای رشد همه جانبه تربیتی دانش‌آموزان و انطباق بیشتر برنامه‌های آموزشی و تربیتی با شرایط سنی و ویژگی‌های روانی دانش‌آموزان را از اهداف این طرح عنوان کرد. 

تقویت ارتباط مدرسه و خانواده‌، تحکیم تعامل عاطفی دانش‌آموزان با خانواده‌، انعطاف‌پذیری برنامه‌ها و زمان آموزش متناسب با شرایط اقلیمی و منطقه‌ای و همچنین تقویت انگیزش و فراهم کردن زمینه‌های ارتقای تحصیلی و حرفه‌ای شغلی و پژوهشی معلمان ابتدایی از دیگر اهداف این طرح است که از سوی آموزش و پرورش اعلام شد.

پس از تعطیلی دبستان‌ها، آموزش و پرورش به سراغ مدارس راهنمایی و متوسطه رفت و عنوان شد که مدارس یک‌نوبته می‌توانند در صورت تمایل و با هماهنگی مدیر مدرسه و منطقه، روزهای پنج‌شنبه تعطیل شوند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در این خصوص به فارس گفت: در حال حاضر تمام دبستان‌ها و بیش از 80 درصد مدارس راهنمایی و متوسطه پنج‌شنبه‌ها تعطیل هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تمام مدارس کشور در سال تحصیلی جدید در روزهای پنج‌شنبه تعطیل خواهند شد؟»، اظهار داشت: این موضوع قانون است؛ شورای عالی آموزش و پرورش تصویب کرده و رئیس‌جمهور امضا و ابلاغ کرده است.

به گزارش توانا، با توجه به اینکه در طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس، ضرورت بر یک‌نوبته شدن مدارس است، وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در همایش تقدیر از فرهنگیان بسیجی برگزیده اظهار داشت: اصل بر این است که در مهر ماه سال 91 هیچ مدرسه‌ای دونوبته نباشد مگر اینکه با بررسی‌های انجام شده مدرسه دیگری در آن مناطق وجود نداشته باشد.

نظرات بینندگان