کد خبر: ۳۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

تجمع مردم انگلیس در حمایت از فلسطین

صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس عصر روز شنبه و در آستانه 15 ماه مه(26 اردیبهشت) كه به عنوان روز نكبت و فاجعه شهرت یافته است، با تجمع در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس در مركز شهر لندن، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام كردند.

از سال 1948 میلادی تاكنون همه ساله در 15 ماه مه به عنوان سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی و روز نكبت و فاجعه، مردم فلسطین و دیگر آزادیخواهان در سراسر جهان ویژه برنامه هایی را برگزار می كنند.

با توجه به نقش دولت وقت انگلیس در تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی، اقشار مختلف مردم این كشور بویژه مسلمانان و دیگر فعالان مدنی حامی آرمان های فلسطین روز شنبه با تجمع در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس خواستار پایان اشغال و سركوب در سرزمین های اشغالی شدند.

این تجمع به دعوت سازمان غیردولتی \'همبستگی با فلسطین\' و با حمایت تعداد دیگری از تشكل های مدنی از جمله ائتلاف ضدجنگ انگلیس، مركز بازگشت فلسطینیان، مجمع فلسطینی های مقیم انگلیس و یهودیان طرفدار عدالت برای فلسطینی ها، برگزار شد.

شركت كنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی ادامه اشغال و سركوب، پاكسازی نژادی و محاصره ظالمانه غزه را محكوم كردند. آنان همچنین با حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر قدس خواستار اعمال فشار جامعه جهانی برای آزادی این زندانیان شدند.

تجمع كنندگان پرچم های فلسطین، عكس هایی از زندانیان فلسطینی و پلاكاردهای متعدد ضداسراییلی در دست داشتند كه بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: به نكبت و فاجعه اسراییل پایان دهید، فلسطین را آزاد كنید، پاكسازی نژادی در سرزمین های اشغالی را متوقف كنید، اسراییل رژیمی آپارتاید و نژادپرست است، كالاهای اسراییلی را تحریم كنید، اسراییل جنایتكار جنگی است، محاصره غزه را پایان دهید و ...

تعدادی از خاخام های ضدصهیونیست نیز با در دست داشتن پرچم های فلسطین و پلاكاردهایی نظیر \'یهودیان واقعی مخالف صهیونیسم هستند\' و \'یهودی كردن بیت المقدس را متوقف كنید\' در این تجمع ضداسراییلی شركت كرده بودند.

در این تجمع كه بیش از دو ساعت ادامه داشت چند تن از نمایندگان فعلی و سابق پارلمان انگلیس از جمله بارونس \'جنی تانگ\'، \'اندی اسلاتر\' و \'مارتین لینتون\' برای حاضران سخنرانی كردند.

آنان در سخنان خود تاكید كردند: نكبت و فاجعه برای مردم فلسطین فقط در سال 1948 نبوده و آنان طی شش دهه گذشته به دلیل تداوم سیاست های اشغالگرانه رژیم اسراییل هر روز با فاجعه تازه ای مواجه بوده اند.

این نمایندگان پارلمان با اعلام حمایت خود از مبارزات مردم فلسطین از دولت انگلیس خواستند برای پایان دادن به فجایع جاری در سرزمین های اشغالی به اسراییل فشار بیاورد.

\'مانوئل حصصیان\' سفیر حكومت خودگردان فلسطین در لندن، \'لیندزی جرمن\' معاون ائتلاف ضدجنگ انگلیس، \'كارما نابلسی\' از اساتید فلسطینی دانشگاه لندن، \'هیو لنینگ\' سرپرست سازمان همبستگی با فلسطین و \'سارا كولبورن\' از مدیران این سازمان دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

آنان در سخنان خود با حمایت از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی تاكید كردند: دولت های غربی و جریان حاكم رسانه ای وقتی به موضوع فلسطین و مشكلات مردم آن می رسند، كاملا تبعیض آمیز و جانبدارانه رفتار می كنند.

\'فجایعی كه در سرزمین های اشغالی و بویژه زندان های اسراییل روی می دهد، اگر در هر جای دیگر جهان بود به تیتر نخست رسانه های خبری بین المللی تبدیل می شد ولی امروز شاهد هستیم كه اخبار و تحولات مربوط به فلسطین كاملا در رسانه های غرب سانسور می شود.\'

\'سارا كولبورن\' مدیر سازمان همبستگی با فلسطین و از سازمان دهندگان اصلی تجمع اعتراضی امروز به خبرنگار ایرنا گفت: پاكسازی نژادی مردم فلسطین و بی خانمانی و آوارگی آنان از 65 سال پیش تاكنون به طور مستمر ادامه دارد.

وی افزود: مردم در كشورهای مختلف جهان وقتی جنگ ها و حوادث تلخ تاریخی را مطالعه می كنند، می گویند باید كاری كنیم كه این حوادث در آینده هرگز تكرار نشود ولی برای مردم فلسطین متاسفانه این فجایع به طور روزانه تكرار می شود و جامعه جهانی نیز ساكت است.

وی اظهارداشت: مردم فلسطین همچنان از خانه و كاشانه خود به زور اخراج می شوند تا رژیم اسراییل بتواند شهرك های یهودی نشین را گسترش بدهد، اقدامی كه بر اساس قطعنامه های سازمان ملل و دیگر مقررات بین المللی كاملا غیرقانونی است.

مدیر سازمان همبستگی با فلسطین گفت: ما به رغم همه این سختی ها وظیفه داریم كه با نژادپرستی، اشغالگری و نقض حقوق بشر رژیم اسراییل مقابله كنیم و از مردم تحت ستم فلسطین بویژه زندانیان بی گناه گرفتار در زندان های اسراییل، حمایت نماییم.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان