کد خبر: ۳۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

حجت الاسلام حاجی صادقی؛ازخود مراجع ودین یادگرفتیم که ولایت تعدد بردار نیست

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ولایت تعدد بردار نیست، ولایت فقها وجوب کفایی است یعنی وقتی یک نفر برای ولایت تعیٌن پیدا کرد دیگر ولایت فقهایی وجود ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از سپاه نیوز،حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی  صبح روز شنبه 23 اردیبهشت ماه در جمع فرماندهان، مدیران و پاسداران سپاه علی بن ابی طلاب(ع) در حسینیه ثارالله ستاد سپاه استان قم، ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه (س) در دفاع از دین از همه چیز خود گذشت، وقتی دین خدا را در خطر دید، حفظ جان و مال و فرزند را حرام دانست و در دفاع از ولایت که اساس دین است، ایستادگی کرد و قربانی دین خدا شد.
وی با بیان اینکه در دفاع از ولایت نباید منتظر امر ولایت ماند، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) درس اساسی به همه ولایتمداران داد، که دفاع از ولایت، امر ولایت را نمی‌خواهد.
حجت الاسلام حاج صادقی گفت: در طول تاریخ نمونه هایی از جلو زدن ، عقب ماندن و یا تحمیل رای نسبت به امر ولایت وجود دارد که همه آنها باعث آسیب رساندن به دین خدا شده است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با برشمردن نعمت های الهی بر این ملت اظهار داشت: تشکیل سپاه همچون پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، به عنوان نعمت الهی برای ملت به حساب می‌آید و این نعمت ها، نیازمند شکرگزاری است.
وی با بیان اینکه پاسداری به عنوان سنگرنشینی انقلاب اسلامی است، گفت: اگر سنگرنشینان انقلاب نباشند، از انقلاب چیزی نمی‌ماند، اینکه امام فرمودند اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، به این مساله باز می‌گردد.
حجت الاسلام حاج صادقی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به سپاه اظهار داشت: ایشان از سپاه تحول می خواهد، تحولی که سنگرنشینی از انقلاب اسلامی را تسهیل ببخشد.
وی هویت و اقتدار سپاه را به معنویتش دانست و گفت: معنویت سپاه معنویتی است که در درونش بصیرت نهفته است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ضمن قدردانی از فرماندهان و پاسداران سپاه علی بن ابی طالب(ع) در انجام ماموریت ها بویژه در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت:سپاه علی بن ابی طالب(ع) در طول تاریخ انقلاب همیشه پیشگام و پیش قدم در مقابله با توطئه ها و تهدیدها بوده است و این قابل تقدیر است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در مقوله راهبری و مدیریتی چشممان به مقام معظم رهبری است، گفت: ولایت تعدد بردار نیست، ولایت فقها وجوب کفایی است یعنی وقتی یک نفر برای ولایت تعیٌن پیدا کرد دیگر ولایت فقهایی وجود ندارد.
وی گفت: حقیقت بقای سپاه را در صراط مستقیم به این می دانم که پیوند سپاه با روحانیت، روز به روز مستحکم تر بشود و البته این پیوند گسستنی هم نیست و دشمنان هم این آرزو را به گور می‌برند.
وی با بیان اینکه به لطف الهی وجود روحانیت در متن سپاه روز به روز بیشتر شده و تاثیرگذاری و نقش آفرینی اش نیز افزایش یافته است، اظهار داشت: ما خاک پای مراجع هستیم و به این منادیان اسلام ارادت خالصانه داریم، اما در عین حال از خود مراجع و دین یاد گرفته ایم که ولایت تعدد بردار نیست.
حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی گفت: ما ولایت فقها را وجوب کفایی می دانیم،امام خمیني(ره) در کتاب البیعشان که من در دروس مراجع آن را فراگرفته ام، می فرماید: ولایت برای فقها به نحو وجوب کفایی است وقتی یک نفر برای او تعیٌن پیدا کرد، دیگر ولایت فقهایی وجود ندارد.
وی افزود: وجوب کفایی وقتی تعیٌن پیدا کرد دیگر از تعدد می افتد و همه تابع یک ولایت هستند.
وی با اشاره به مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن اکبری به عنوان رابط سپاه با حوزه و مراجع اظهار داشت: ایشان باید تلاش کنند که پیوند مجموعه سپاه با علما بیشتر شود و از راهنمایی‌های مراجع و علما بهره‌مند گردیده و منتقل نمایید.

نظرات بینندگان