کد خبر: ۳۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

شورای شهر شیراز مصوبه عوارض ساختمانی رااصلاح کرد

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به دنبال درخواست جمعی از انبوه سازان مسكن مبنی بر بررسی و بازنگری در مصوبات این شورا در مورد افزایش عوارض ساختمان، مصوبه شورا در این زمینه را اصلاح كرد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا ، بر اساس تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در دویست و چهل و پنجمین جلسه علنی این شورا در روز یكشنبه مقرر شد كه مازاد تراكم موضوع مصوبه توسط معاون شهرسازی با هماهنگی مدیر درآمد بررسی و ظرف یك هفته نتیجه به شورا ارسال شود.

همچنین مقررشد كه اراضی و عرصه ساختمان های با سند عادی و مشاع كه مالكیت آن از سوی مراجع قضایی و قانونی احراز شده و در محل حدود تصرفی متقاضی توسط كارشناس تایید گردیده و دارای كاربری مسكونی است 10B اخذ شود.

همچنین شهرداری شیراز نیز ملزم شد كه قیمت عوارض (BP) را برای نیمه اول سال 91 بر اساس آخرین قیمت تایید شده شورای اسلامی موضوع مصوبه سال 89 ملاك عمل و محاسبه قرار دهد و برای نیمه دوم سال جاری باید قیمت BP را طی یك دفترچه تهیه و برای بررسی به شورا ارائه كند.

بر اساس این مصوبه، شهرداری شیراز باید تمامی دریافت های اضافی نسبت به آخرین مصوبه شورا در مورد قیمت BP را به شهروندان بازگرداند.

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین موضوع همكاری شهرداری شیراز با كمیته پشتیبانی ستاد هماهنگی دور چهارم سفرهیات دولت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، شهرداری شیراز بر اساس تصمیم شهردار، همانند سفرهای قبلی با این كمیته همكاری داشته باشد.

در این جلسه همچنین متمم بودجه سال 90 سازمان های فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاكسیرانی، حمل و نقل و ترافیك، عمران و اتوبوسرانی شهرداری شیراز نیز مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات بینندگان