کد خبر: ۳۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

90 درصد مالیات معوقه استان فارس مربوط به دانه‌درشت‌ها است!

به گفته مومنی در حال حاضر ۹۰ درصد مالیات معوقه استان مربوط به ۳۰ پرونده سنگین مودیان دانه درشت است.

به گزارش شیرازه، مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: مالیات معافیت های اقتصادی در سال گذشته در استان فارس 536میلیارد تومان بود که ازاین رقم 430ملیارد تومان آن مالیات مستقیم و 133ملیارد آن مالیات غیر مستقیم بود . فرهاد مومنی با بیان این که وصول این میزان مالیت 85در صد پیش بینی مالیات وصولی تعیین شده از سوی سازمان را تشکیل می داد اضافه کرد: وصول مالیات مستقیم نسبت به سال 89 رشد 17درصدی و مالیات غیرمستقیمرشد26 درصدی داشته است.
طبق اظهارات وی از536 میلیارد تومان مالیات وصول شده در سال گذشته 102میلیارد تومان آن جزو درآمد های ملی محسوب شده و 461 میلیارد تومان آن جزو درآمد استانی است که در همین استان هزینه خواهد شد .
به گفته مومنی از درآمد های وصول شده استانی 10 میلیارد تومان آن با رشد 44درصدی مالیات غیر مستقیم و 356میلیارد تومان آن با رشد 11در صدی مالیات مستقیم بوده است.

مهلت دریافت شماره اقتصادی تا پایان خرداد ماه

مدیرکل امور مالیاتی فارس به آخرین مهلت برای دریافت شماره اقتصادی اشاره کرد و گفت: اشخاص حقوقی فقط تا ۳۰ خردادماه مهلت دارند تا برای دریافت این شماره اقدام کنند.

وی تأکید کرد: از تاریخ مذکور هرگونه فعالیت اقتصادی منوط به دریافت شماره اقتصادی است. طبق اظهارات مومنی تاکنون ۵هزار شخص حقوقی برای دریافت شماره اقتصادی در استان اقدام کرده‌اند.

وی صدور شماره اقتصادی را یک طرح فراگیر دانست که با اجرای آن فعالیت‌های اقتصادی تا حدود زیادی شفاف خواهد شد.

پاسخ به استعلام سرمایه گذاران کمتر از ۷۲ ساعت

مومنی به تسریع امور سرمایه گذاران در اداره کل امور مالیاتی فارس اشاره کرد و گفت: حسب برنامه ریزی استاندار محترم فارس این اداره کل در کمتر از ۷۲ ساعت جواب استعلام سرمایه‌گذاران را می‌دهد و انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران هم خود و یا نماینده رسمی‌شان پیگیر این امور باشند. متاسفانه در مواردی سهل‌انگاری هم از سرمایه‌گذاران دیده می‌شود به گونه‌ای که گاهی پیک موتوری را برای گرفتن مفاصا حساب و یا استعلام‌های مورد نیاز به این اداره کل می‌فرستند در حالی که ما نمی‌توانیم به چنین افرادی که نماینده رسمی سرمایه‌گذار نیستند پاسخ قطعی بدهیم.

مدیرکل امور مالیاتی فارس ضمن تقدیر از مقام ارشد استان به واسطه اقداماتشان برای تسهیل در وصول مالیات‌ها افزود: امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در دادن اطلاعات مربوط به مودیان مالیاتی یا ایجاد زمینه برای فعال کردن واحدهای مولد زمینه برای افزایش درآمدهای مالیاتی استان مهیا شود.

وی تصریح کرد: گرچه فارس در استخراج اطلاعات مودیان مالیاتی رتبه اول کشور را دارد اما باز هم نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط وجود دارد.

مومنی همچنین از مودیان مالیاتی بدهکار دعوت کرد تا با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده در اداره کل امور مالیاتی نیست به تسویه حساب اقدام کنند. وی این تسهیلات را شامل تقسیط بدهی و یا بخشودگی بخشی از جرایم عنوان کرد. به گفته مومنی در حال حاضر ۹۰ درصد مالیات معوقه استان مربوط به ۳۰ پرونده سنگین مودیان دانه درشت است.

 

منبع:روزنامه خبرجنوب

نظرات بینندگان