کد خبر: ۳۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

استفاده 22 هزار نفر در فارس از اینترنت پر سرعت

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: شمار مشترکان برخوردار از اینترنت پرسرعت موسوم به ADSL در این استان بیش از 22 هزار و 500 نفر است.

به گزارش شیرازه عبدالعظیم قنبریان بعد از ظهر دیروز در آستانه 28 اردیبهشت ماه روز ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعار یک‌سال آینده اتحادیه جهانی مخابرات، نقش زنان و دختران در ارتباطات بوده که در این راستا عزم شرکت مخابرات برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها و توان بانوان جامعه جدی است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس همچنین گفت: در این راستا 20 تا 35 درصد ظرفیت‌های استخدامی سال جاری این شرکت به زنان و دختران اختصاص می‌یابد ضمن اینکه این شرکت همچنین در صدد است برخی سمت‌های مدیریتی را در سال جاری به بانوان محول کند.

وی در این نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه قرار بود فارس درگاه اینترنتی جنوب کشور شود اما این مهم تا کنون محقق نشده است، گفت: اقدامات لازم از نظر فنی برای تبدیل فارس به درگاه اینترنتی جنوب کشور صورت گرفته است و این موضوع پس از هماهنگی‌های لازم امنیتی و اخذ مجوز تحقق می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان فارس بیان کرد: پهنای باند مصرفی استان فارس پنج گیگابایت و شمار مشترکان برخوردار از اینترنت پرسرعت موسوم به ADSL بیش از 22 هزار و 500 نفر است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسکن‌های مهر فارس از جدیدترین فناوری تلفن ثابت برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: شرکت مخابرات استان فارس این آمادگی را دارد که پس از تحویل مسکن به متقاضیان خدمات ارتباطی و تلفن آن‌ها را در مدت زمان مشخص با جدیدترین تجهیزات روز و مدرن انجام دهد.

قنبریان در مورد دلیل اجرا نشدن وعده حذف کد بین‌شهری درون استانی تا اول بهمن ماه سال گذشته نیز گفت: این شرکت از نظر ساختاری و فنی آمادگی کامل دارد که این مصوبه دولت را اجرایی کند اما هنوز نتیجه قطعی در زمینه تعرفه‌های آتی به این شرکت اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: اینکه در قالب اجرای این طرح، شهرنشینان برای تماس تلفنی باید بهای بیشتری بپردازند و این دیدگاه که ساکنان در شهرها ارتباطات فقط درون شهری دارند پذیرفتنی نیست و بر اساس این مصوبه، درآمد مخابرات در اجرای این طرح افزایش یا کاهش نمی‌یابد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس در ادامه در مورد وجود نقاط کور آنتن‌دهی تلفن همراه در شهر شیراز ابراز داشت: وجود نقاط کور آنتن تلفن همراه در برخی نقاط شهر شیراز مربوط به نوع ساخت و سازها و رفتار ترافیکی شهروندان به عنوان عوامل موثر در شکل‌گیری این مشکل است.

وی ادامه داد: شرکت ارتباطات همراه در زمینه بهینه‌سازی سیستم‌ها از مشاوران اروپایی بهره می‌گیرد و میلیاردها تومان در شیراز به منظور رفع مشکل آنتن‌دهی در حال سرمایه‌گذاری است.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان فارس اعلام کرد که 109 سایت موسوم به بی.تی.اس برای کامل کردن پوشش تلفن همراه با توجه به ترافیک حضور شهروندان در نقاط مختلف شهر در حال اجرا است.

قنبریان در بخش دیگری از این نشست خبری از توزیع آزمایشی قبض‌های تلفن ثابت از سوی شرکت مخابرات ایران در برخی از نقاط شهر شیراز سخن گفت و افزود: در صورت موفقیت این اقدام، توزیع قبض‌ها که بر عهده اداره کل پست استان است، را خود عهده‌دار می‌شویم.

وی در پاسخ به برخی انتقادها درباره اقلام تبلیغی درج شده بر روی قبض‌های تلفن ثابت، اهداف شرکت مخابرات استان از این اقدام را فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد.

قنبریان افزود: در صورتی که این روش از توزیع و درج اقلام تبلیغی و تصاویر روی قبض‌ها خاطر مردم را مکدر می‌کند، شرکت مخابرات روال دیگری را پی می‌گیرد.

وی در ادامه پیرامون اختلالات مربوط به شرکت مخابرات نیز گفت: تمام اختلالات سیستم‌های بانکی ناشی از مخابرات نیست و هر احتمالی درباره علت قطعی سیستم بانکی وجود دارد، چراکه این ارتباط ممکن است ناشی از قطع اینترنت از درگاه، قطع فیبرنوری، اختلال تجهیزات فنی مخابرات و یا این که برخی مشکلات در شعبه بانکی باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس اظهار داشت: شبکه ارتباطی ما به حدی ایمن است که ما گزارش مربوط به اختلالات را در اختیار داریم و بر اساس اطلاعات می‌توانیم بگوییم که کدام اشکال مربوط به مخابرات بوده است و سایر اشکالات را نمی‌پذیریم.

وی در ادامه از اجرای طرح سیم‌‌بان خبر داد و افزود: این طرح به زودی اجرا می‌شود و بر این اساس ماموران رفع خرابی شرکت مخابرات در صورت رفع نیاز شهروندان خود برای رفع خرابی تلفن در منزل مشترکان  با دریافت هزینه حضور می‌یابند.

وی گفت: مسئولیتی بابت رفع خرابی تلفن در صورت مربوط بودن به سیم‌کشی داخل ساختمان متوجه شرکت مخابرات نیست و همکاران این شرکت با دریافت هزینه، خرابی‌های داخلی را با اجازه مشترکان رفع می‌کنند.

قنبریان در ادامه با اشاره به افزایش تعرفه هر پالس تلفن ثابت پس از 9 سال گفت: تعرفه هر پالس تماس از خط تلفن ثابت از 44.7 ریال به 51.03 ریال افزایش یافته است که البته این افزایش ناچیز در دخل و خرج شرکت‌ها از تلفن ثابت با یکدیگر سازگاری ندارد و این بخش، بخشی زیانده محسوب می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در استان فارس اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن ثابت 31.48 و تلفن همراه 77.68 درصد است که بر اساس این آمار فارس به لحاظ ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور جایگاه دوم یا سوم را دارا است.

قنبریان ادامه داد: در سال گذشته یک‌هزار و 500 پورت تلفن ثابت در فارس نصب شده و با احتساب این رقم، تعداد خطوط ثابت نصب شده این استان به یک‌میلیون و 790 هزار و 759 پورت رسیده است.

به گزارش فارس و بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس، تعداد مشترکان تلفن همراه در فارس 3 میلیون و 590 هزار و 74 مشترک و تعداد مشترکان دیتا نیز 4 هزار و 127 مشترک است.

نظرات بینندگان