کد خبر: ۳۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

مسكن های مهرفارس از جدیدترین فناوری تلفن ثابت برخوردار می شوند

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شركت مخابرات استان فارس گفت : جدیدترین فناوری تلفن ثابت كه امكان تبادل همزمان صدا (Voice ) و اطلاعات (Data ) دارد را به در خانه های مسكن مهر خواهیم برد.

عبدالعظیم قنبریان در نشست خبری بمناسبت 27 اردیبهشت، درپاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اقدامات مخابرات برای تامین نیاز طرح های مسكن مهر استان بویژه شهر صدرا به خطوط تلفن ثابت افزود: این شركت اقدامات لازم را در زمینه تامین ارتباطات مخابراتی انجام داده است و به محض ساكن شدن مردم در مسكن خود، خط تلفن ثابت در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی گفت : جدیدترین فناوری تلفن ثابت كه امكان تبادل همزمان صدا (Voice ) و اطلاعات (Data ) دارد را به در خانه های مسكن مهر خواهیم برد.

مدیرعامل شركت مخابرات استان فارس بیان كرد: این شركت تمامی فعالیت ها و تدارك لازم برای تامین نیازهای مشتركان آتی در مسكن مهر را انجام داده است اما باید این نكته را در نظر داشت كه مخابرات زمانی اقدام به نصب انشعاب تلفن مشتركین می كند كه همه كارهای مربوط به احداث این ساختمان ها انجام شده باشد.

رییس هیات مدیره شركت مخابرات استان فارس درباره دلیل اجرا نشدن وعده حذف كد بین شهری درون استانی تا اول بهمن ماه سال گذشته گفت: این شركت از نظر ساختاری و فنی آمادگی كامل دارد كه این مصوبه دولت را اجرایی كند اما هنوز زمان دقیق اجرای این طرح به این شركت اعلام نشده است.

موضوع وجود نقاط كور آنتن دهی تلفن همراه در شهر شیراز موضوع پرسش دیگری از مدیرعامل شركت مخابرات استان فارس بود.

قنبریان در این باره ضمن اذعان به وجود نقاط كور آنتن تلفن همراه در برخی نقاط شهر شیراز گفت: باتوجه به روند توسعه شهرها خصوصا كلان‌شهرها و موضوع مرتفع سازي، برخي نقاط با مشكل مواجه مي‌شود كه اگر به‌موقع اطلاع‌رساني شود، شركت مخابرات نسبت به شناسايي و رفع آن اقدام خواهد كرد .

وی افزود: شركت ارتباطات سیار در زمینه بهینه سازی سیستم ها از مشاوران اروپایی بهره می گیرد و میلیاردها تومان در شیراز به منظور رفع مشكل آنتن دهی در حال سرمایه گذاری است و هم اکنون نیز  109 سایت BTS   برای كامل كردن پوشش تلفن همراه با توجه به ترافیك حضور شهروندان در نقاط مختلف شهر در حال اجرا است.

وی از مشتركان تلفن همراه خواست كه مشكلات مربوط به آنتن دهی را به شركت مخابرات گزارش دهند.

قنبریان بیان كرد: شركت مخابرات از شكایات مشتركان و بازخورد خدمات این شركت به عنوان برگ برنده ای در رفع مشكلات استفاده خواهد كرد.

مدیرعامل شركت مخابرات استان فارس در پاسخ به سوال دیگری گفت: اقدامات لازم از نظر فنی برای تبدیل فارس به درگاه اینترنتی جنوب كشور صورت گرفته است و این موضوع پس از هماهنگی های لازم امنیتی و اخذ مجوز تحقق خواهد یافت.

قنبریان در بخش دیگری از این نشست خبری از توزیع آزمایشی قبوض تلفن ثابت از سوی شركت مخابرات ایران در برخی از نقاط شهر شیراز سخن گفت و افزود : در صورت موفقیت این اقدام، توزیع قبوض كه بر عهده اداره كل پست استان است، را خود عهده دار خواهیم شد.

رییس هیات مدیره شركت مخابرات استان فارس افزود: این شركت در مرحله نخست، قبوض تلفن برخی شهروندان مربوط به دوره زمانی اول فروردین ماه تا اول خردادماه سال جاری را توزیع خواهد كرد.

وی در پاسخ به برخی انتقادها درباره تبلیغات درج شده بر روی قبوض تلفن ثابت، اهداف شركت مخابرات استان از این اقدام را فرهنگی و اقتصادی عنوان و بیان كرد كه نظرسنجی به منظور اطلاع از نظرات مردم در این زمینه در حال اجرا است تا اگر این سبك از توزیع و درج تبلیغات و تصاویر روی قبوض مورد رضایت مشترکان نیست، روال دیگری دنبال شود.

در این نشست خبری، خبرنگار ایرنا از مدیرعامل شركت مخابرات استان فارس سوال كرد كه برخی شعب بانكی از اختلالات مربوط به شركت مخابرات به عنوان عامل قطعی سیستم های مالی و حسابداری خود یاد می كنند، در این زمینه پاسخ شركت مخابرات چیست؟

قنبریان در پاسخ گفت: همه اختلالات سیستم های بانكی ناشی از مخابرات نیست و هر احتمالی درباره علت قطعی سیستم بانكی وجود دارد، این ارتباط ممكن است كه ناشی از قطع اینترنت از درگاه، قطع فیبرنوری، اختلال تجهیزات فنی مخابرات و یا این كه برخی مشكلات در شعبه بانكی باشد.

رییس هیات مدیره شركت مخابرات استان فارس اظهارداشت: شبكه ارتباطی ما به حدی ایمن است كه ما گزارش مربوط به اختلالات را در اختیار داریم و بر اساس اطلاعات می توانیم بگوییم كه كدام اشكال مربوط به مخابرات بوده است و سایر اشكالات را نمی پذیریم.

مدیرعامل شركت مخابرات استان فارس در ادامه،اجرای طرحی را نوید داد كه بر اساس آن، ماموران رفع خرابی این شركت در صورت رفع نیاز شهروندان راسا برای رفع خرابی تلفن در منزل مشتركان حضور می یابند.

وی گفت: مسوولیتی بابت رفع خرابی تلفن در صورت مربوط بودن به سیم كشی داخل ساختمان متوجه شركت مخابرات نیست و همكاران این شركت با دریافت هزینه، خرابی های داخلی را با اجازه مشتركان رفع می كنند.

قنبریان با اشاره به افزایش تعرفه هر پالس تماس از خط تلفن ثابت از 44.7 ریال به 51.03 ریال در تماس بین خطوط ثابت و نیز خط ثابت و همراه اول ، این افزایش قیمت را در تامین هزینه های شبكه تلفن ثابت ناچیز خواند و گفت: از سال 82 تاكنون هیچ گونه افزایش قیمتی در هزینه های تماس از تلفن ثابت نداشته بودیم و این در حالی است كه دخل و خرج شركت ها از تلفن ثابت با یكدیگر سازگاری ندارد و این بخش، بخشی زیان ده محسوب می شود.

مدیرعامل شركت مخابرات فارس در ادامه نامگذاری 17 می (27 اردیبهشت ماه)  به روز جهانی مخابرات را یادآور شد و شعار یكسال آینده اتحادیه چهانی مخابرات را نقش زنان و دختران در ارتباطات عنوان كرد.

رییس هیات مدیره شركت مخابرات استان فارس در بخش دیگری از این نشست به تشریح عملكرد این شركت در یك سال گذشته پرداخت و گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در این استان به ترتیب 31.48 و 77.68 درصد است.

مدیرعامل شركت مخابرات فارس افزود: می توان گفت كه استان فارس به لحاظ ضریب نفوذ تلفن همراه در كشور جایگاه دوم یا سوم را دارا است.

قنبریان همچنین گفت: با ایجاد دو مركز جدید تلفن ثابت در استان در یكسال اخیر تعداد مراكز تلفن ثابت استان به 961 مرکز رسید که بر این اساس خطوط ثابت نصب شده استان به یك میلیون و 790 هزار شماره رسیده است.

انتهای پیام/20

برچسب ها: مسکن مهر ، فارس ، تلفن ثابت
نظرات بینندگان