کد خبر: ۳۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۱

هر ایرانی باید سالروز فتح خرمشهر را جشن بگیرد

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس گفت:حماسه آزاد سازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از این رو، هر ایرانی باید سالروز فتح خرمشهر را جشن بگیرد.

به گزارش شیرازه ،حسن خلیلی روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به حماسه آزاد سازی خرمشهرو مشاركت رزمندگان استان فارس در خلق این حماسه بیان داشت: این حماسه در دوران دفاع مقدس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از این رو، هر ایرانی باید سالروز فتح خرمشهر را جشن بگیرد.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با بیان این كه حماسه سوم خردادماه در استانداری و فرمانداری های استان گرامی داشته می شود، گفت: مراسم صبحگاه مشتركی نیز روز سوم خرداد به همین مناسبت با حضور مسوولان استانی در انبار غله شیراز برگزار می شود.

وی ادامه داد: فیلم های مرتبط با دفاع مقدس و ویژه برنامه ستاره صبح نیز ساعت 17 روز جمعه پنجم خردادماه با حضور جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان حاضر در حماسه فتح خرمشهر در سینما شیراز به نمایش گذاشته می شود.

خلیلی با اشاره به توزیع پنج هزار بروشور و 10 هزار پوستر به منظور گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر، از تبلیغات محیطی در شهرهای استان فارس ، چاپ فصلنامه تخصصی دفاع مقدس، توزیع كتاب های مرتبط ، برگزاری مسابقه رادیویی ، اجرای طرح شجره طیبه صالحین ، تشكیل شورای امر به معروف و نهی از منكر و تشكیل كانون دانش آموختگان ادبیات پایداری به عنوان دیگر برنامه های فرهنگی این اداره كل به مناسبت سوم خردادماه نام برد.

وی گفت: همچنین دراستان فارس ، بیش از 50 ویژه برنامه نیز در نواحی مختلف سپاه و بسیج شامل یادواره شهدا، مسابقات ورزشی، كوه پیمایی و مسابقات فرهنگی برگزار خواهد شد.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس اظهار داشت: به همین منظور نیز، مسابقه انشا نویسی در میان دانش آموزان این استان در حال برگزاری است و در این زمینه تاكنون 200 اثردریافت شده است و مهلت ارسال آثار تا سوم خردادماه ادامه دارد.

وی از برگزاری كارگاه آموزشی فیلم سازی با موضوع دفاع مقدس به عنوان دیگربرنامه تدارك دیده شده برای گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر نام برد و گفت: كتاب حفره های روی پیشانی با داستان هایی با موضوع دفاع مقدس نیزهفتم خردادماه در شهرستان مرودشت رونمایی می شود.

خلیلی ادامه داد: تشییع پیكر مطهر 96 شهید دوران دفاع مقدس در 19 شهرستان كشور، از دیگر برنامه های گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر است و ملت ایران 14 خردادماه جاری در جوار حرم امام خمینی (ره) با این شهدا وداع می كنند.

به گفته وی، این شهدا به تازگی توسط كمیته جستجوی مفقودان در مناطق عملیاتی مجنون و فاو كشف شده اند.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس از جمع آوری اطلاعات رزمندگان سوم خردادماه 61 به عنوان برنامه دیگر این اداره كل برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر نام برد و اظهار داشت: بیش ازدو هزار و 500 دقیقه مصاحبه با 35 تن از رزمندگان فعال درعملیات بیت المقدس تهیه شده است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی، كوهپیمایی خانوادگی، ارسال پیام كوتاه به رزمندگان، توزیع محصولات فرهنگی، اجرای برنامه نمایش خیابانی و برگزاری مراسم های ویژه در مساجد استان فارس از دیگر برنامه های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر است.

خلیلی گفت: همچنین طی روزهای آتی ، حركت گروهی و نمادین نیروهای ارتش فعال در استان فارس به طرف حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الكاظم شاهچراغ (ع) درشیراز برگزار می شود و افزون بر این در ایام پیش رو دیدار و سركشی ازخانواده شهدای عملیات آزادسازی خرمشهردردستوركارمدیران ادارات كل و سازمان های این استان قرار دارد.

نظرات بینندگان