کد خبر: ۳۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱

حضوریگان‌های فارس‌درآزادی خرمشهر پرصلابت بود

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور یگان‌های استان فارس از جمله تیپ 55 هوابرد و تیپ 37 زرهی در عملیات آزادسازی خرمشهر پرصلابت و اثربخش بود.

به گزارش شیرازه، سرتیپ دکتر حسین محمدی با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: یگان‌های استان فارس در حساس ترین منطقه عملیات بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) که بیشترین استحکامات و موانع مهندسی دشمن در آن مستقر بود در قالب قرارگاه فتح المبین وارد عمل شدند و تعدادی از کارکنان مرکز آموزش پیاده و مرکز زرهی نیز در این عملیات حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر مناطق سوسنگرد و بستان، دزفول، غرب و منطقه استراتژیکی جنوب غرب اهواز و خرمشهر از وجود نیروهای متجاوز پاک شد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در فارس با بیان این‌که پشتیبانی منطقه در ارتش جمهوری اسلامی ایران، منطقه شیراز و جنوب کشور نقش بسزایی را در تدارک تجهیزات مورد نیاز رزمندگان در عملیات آزادسازی خرمشهر برعهده داشتند تصریح کرد: کارکنان پایگاه هوایی شهید دوران و قرارگاه پدافند هوایی منطقه شیراز نیز در آن زمان در قالب یگان‌های هوایی پشتیبانی کننده عملیات نقش چشم‌گیری داشتند.

وی تلاش‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هوانیروز، توپخانه  مهندسی ارتش را نیز در جریان آزادسازی خرمشهر، در خور ارزیابی کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها در خلال فرمایشات خود به رشادت‌های نیروی هوایی ارتش، هوانیروز و تیپ 55  و 37 زرهی در عملیات آزادسازی خرمشهر اشاره کرده اند.

نظرات بینندگان