کد خبر: ۳۱۶۹۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱

خبری که خبرگزاری فارس اصلاح نکرد! / عکس

شاخه استان فارس خبرگزاری فارس در تاریخ اول خرداد خبری با تیتر «تشییع پیکر پاک 96 شهید دفاع مقدس در فارس» را منتشر کرد که البته از اساس غیرواقعی بود.

شیرازه - شاخه استان فارس خبرگزاری فارس در تاریخ اول خرداد خبری با تیتر «تشییع پیکر پاک 96 شهید دفاع مقدس در فارس» را منتشر کرد که البته از اساس غیرواقعی بود.

 این خبرگزاری که این خبر را به نقل از مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس منتشر کرده بود، تیتر و لیدی را در تنظیم خبر خود برگزید که اساسا در متن سخن نیز اشاره ای به آن نشده بود.

 اصل خبر که در خبرگزاری فارس هم آمده این بود که حسن خلیلی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران از تشییع پیکر مطهر 96 شهید دوران دفاع مقدس در 19 شهرستان کشور اطلاع داده بود.

اگرچه ابتدا وظیفه این بود که این اشتباه را به مسئولان خبرگزاری فارس در شیراز اطلاع دهیم - که دادیم- اما به دلیل این که این اشتباه رفع نشد و از سوی دیگر بسیاری از سایت‌های استانی این خبر را با همان تیتر اشتباه  «تشییع پیکر پاک 96 شهید دفاع مقدس در فارس»  منعکس کرده بودند که البته منجر به انتظاراتی در میان برخی از مردم حزب‌اللهی شیراز هم شده بود، شیرازه برآن شد تا چنین خبری را انکار نماید.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نسل سومی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
0
خودتون رو ناراحت نکنید ، کلا فارس ، اونم فارس اش بلد نیست خبر اصلاح کنه ، این اولین بارش نیست.
------
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
0
آنچه تاکنون معمول بوده و باید هم باشد، خبری که باید اصلاح شود از طرف نقل قول شونده تکذیب می‌شود، و باید از جانب شخص وی رسما اعلام تا بنا به ضوابط و مقررات تعیین شده اقدام شود که تاکنون هیچ گونه تقاضایی در این مورد به خبرگزاری فارس ارائه نشده است و صدای گوینده مطلب نیز موجود است.

از جانب دیگر دوستان عزیر مشغول در این سایت لازم است تا دست به یک بازنگری اساسی در خود بزنند تا این تصور پیش نیاید که اختیار دارند برای یک خبرگزاری بزرگ و مطرح تعیین تکلیف کنند و از طرف دیگر از کی وکیل و وصی بنیاد حفظ آثار شده اند که ما نمی‌دانیم؟ اگر چنین است لطفا وکالت‌نامه‌اتان را ارسال تا ما نیز آن را خبری کنیم!!!
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
14
شما که خودتون استاد کپی پیست اخبار از خبرگزاری فارس هستید . حالا از استادتون هم ایراد میگیرید ؟؟؟؟



ای ول بابا
ااااااا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
0
با یک نظر بسیار کوتاه متوجه غرض نه نقد!! نویسنده می‌شویم چراکه اولا چرا مسئول مربوطه که نقل قولی از وی شده است سکوت اختیار کرده و ثانیا نویسنده ناشی چکونه و توسط چه کسی به اصطلاح خودش گوشزد کرده و یا تذکر داده و اصولا سر پیاز یا ته آن است که بخواهد به یک خبرگزاری تذکر دهد مگر رسانه‌ها در این دیار متولی ندارند که نوپایی ناپخته خود را والی عرصه رسانه‌ها می‌داند و به جای نقد خالصانه و مفید و به کار بردن شهامت و غیرت به روزی‌نامه‌هایی بپردازد که امروز در این دیار به غول‌های بزرگ اقتصادی مبدل شده‌اند و چنانچه دردهای آزاردهنده این مردم مظلوم را که از رانت‌خواری‌های آن‌ها می‌کشند را با شهامت و شجاعت افشا کند آنگاه لازم نیست که این‌گونه خودنمایی‌های بچه‌گانه را در پیش گیرد و مطمئن باشد که خدای منان یاور حق‌گویان و قلم‌های عدالت‌خواه و خداجو است - پس سوراخ دعا را گم نکنید و بانید و آگاه باشید که آنان که جز خدا به هیچ‌کس و هیچ چیزی تکیه ندارند، قوی ترین هستند و دست وپنجه نرم کردن با آنان جز خفت و رسوایی حاصلی را نخواهد داشت. برایتان از صمیم دل دعا می‌کنم تا خداوند به راه راست هدایتان کند و کورکورانه در چاه نیافتید. انشاالله
منصف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
3
اون آقا یا خانمی که به اسم ------------ نظر دادی، خب راست میگه شیرازه دیگه. یکبار برو متن رو بخون. رئیس بنیاد گفته توی 19 شهرستان کشور . نگفته استان فارس که اینطوری خبرگزاری فارس تیتر زده. نمی دونم ظاهرا این خبرگزاری فکر کرده چون خدماتش خوبه حالا هیچ اشتباهی ازش سر نمیزنه! مثلا همین چند روز قبل، خبرگزاری فارس گفته بود فتح الله زاده گفته به احتمال 15 درصد مدیرعالمل استقلال می مانم، نیم ساعت بعد تیتر شد 30 درصد! اشتباهه دیگه! این حامیان سینه چاک خبرگزاری فارس که بهشون برخورده لطفا دوباره متن رو بخونن! آخه نخونده که نمیشه نظر داد، رئیس بنیاد حرف درستی زده اما تیتر فارس بیخوده
قهرمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
0
میگم لایک های نظر اول به نظرتون گویا نیست؟!!!!!
میرطالبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
1
مدیر محترم شیرازه بهتر است کمتر به حاشیه بپردازی و بیشتر رویکرد فارس را نقد کنی

ممنون
...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
11
و چقدر عکسی که فارس برای خبر کذبش انتخاب کرده با متن قرابت دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
0
سلام یک خبر هم در مورد خرامه منعکس کرد که کذب بود بعد از سفر استاندار محترم به خرامه این خبر گزاری اعلام کرد استانداری فارس از اختصاص 13 میلیارد بودجه به شهرستان خرامه خبر داد که در واقع این خبر کذب و 26 میلیارد اختصاص داده بود به خرامه





اینم لینک خبر هست مشاهده کنید

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910124000752



اما اخبار صحیح آن

http://fars.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=19881
-----
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
0
بزرگترین توهین را به مسئول محترم حفظ آثار ...استان فارس کرده‌اید چراکه خود را با این سابقه اندک و بی‌تجربگی وککیل و وصی این شخص قرار داده‌اید - آخر مگر ایشان خود زبان، قلم، اراده و ... ندارد که چنانچه اشتباهی (جنایتی!!!!) رخ داده باشد، رسما و قانونا اقدام کند؟

با چند خبرنگار این شهر هم که صحبت کردیم همگی گفتند که صدای وی را دارند و در ابتدا همین‌طور گفته اما پس از اینکه شخصی که به عنوان خبرنگار فارس در این آفیش خبری به اسرار بسیار شرکت کرده!!! و کار داشته و جلسه را ترک کرده است، به دو یا سه خبرنگار باقی مانده در آن جلسه می‌گوید که آمار را به درستی بیان نکرده است.

از همه این مسائل که بگذریم، این کشف بزرگ و تاریخی شما!!! که صد البته مورد تمسخر اهل فن قرار گرفته است، چه چیزی را ثابت می‌کند؟ به دنبال نقطه ضعف گشتن (که البته همگی بر این امر واقفند که هیچ گونه نقطه ضعفی وجود ندارد) یا اثبات لوس بازی به جای نقد اصولی و مفید به حال مردم؟

تنها نتیجه‌ای که گرفته‌اید این است که یکی از معلوم‌الحال‌های اخراجی از این خبرگزاری به خیال خودش همراه و همگام پیدا کرده و مرتب برای شما پیام می‌نیسد تا بلکه بتواند گذشته شوم و شرمآور خود را بپوشاند که البته هرگز نخواهد توانست چراکه همگان به فساد سیاسی و اخلاقی و .. وی واقفند!!!!!
منصف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
0
جالبه! پس یکی توی خبرگزاری از لحاظ سیاسی و اخلاقی فاسد بوده که اخراج میشه و حالا برای انتقام گیری اومده توی شیرازه و داره فارس رو میزنه!!!!!!!!!!!!!!!!

شیرازه برو که خوب داری میری
مطالبه گر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
0
زنده باد شیرازه

مسئولین خبرگزاری فارس استان رو مجبور کردی بیان نظر بدن

این یعنی رسالت مطالبه گری . فارس با این نفوذش اگه اشتباه بجنبه خلی بده پس باید نظارت کرد.

تابستون هم که خبر مصاحبه های پی در پی فارس با احمدرضا دستغیب به عنوان یک اصولگرا رو کار کردی، بعد اون دیگه فارس تحت این نام یعنی نماینده اصولگرا باهاش مصاحبه نکرد.