کد خبر: ۳۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱

7500 سرباز زیر 18 سال در ارتش اسرائیل

یک فرمانده ارشد رژیم صهیونیستی گفت که ارتش این رژیم با کمبود هزاران نظامی مواجه است و در حال ضعیف شدن می باشد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: سرتیپ گادی آگمن رئیس گردانهای طراحی و اداره نیروی کار گفت: ما نیاز به مردان حریدی داریم. حریدی ها نظامیان ممتازی هستند که می توانند کمبود نیروی کار را جبران کنند.
وی افزود: در حال حاضر حدود 7500 حریدی زیر 18 سال مشمول خدمت وظیفه هستند اما در در سال گذشته (2011) تنها 1,282 نفر از حریدی های بین 18 تا 26 سال برای خدمت در ارتش ثبت نام کردند.

رژیم صهیونیستی با کاهش شدید نظامیان در ارتش رژیم صهیونیستی مواجه است و سران این رژیم به دنبال لغو قانون ممنوعیت اعزام حریدی ها به خدمت نظام وظیفه هستند. بر سر لغو این قانون اختلافاتی بین سران رژیم صهیونیستی بوجود آمده است بگونه ای که در تازه ترین مورد، شائول موفازرئیس حزب کادیما واعضای حزب وی که به شدت بالغو قانون ممنوعیت اعزام حریدی ها به خدمت نظام وظیفه مخالف هستند، تهدید کرده اند در صورت لغواین قانون از ائتلاف بانتانیاهو که به تازگی ائتلاف کرده اند، خارج خواهند شد.این حزب علیرغم مخالفت تعدادی ازاعضای خود تنها با تعدیل و نه لغو این قانون موافقت کرده است.


حزب "شاس" و "یهدوت هتوراه" که 16 کرسی کنیست را در اختیار دارند، تاکید کرده اند در صورتی که قانون "طال" ( عدم اعزام حریدی ها به خدمت سربازی) لغو یا تعدیل شود از ائتلاف خارج خواهند شد، مسئله ایی که باعث کاهش قدرت ائتلاف فعلی وخروج سایراحزاب وانحلال ائتلاف را بیشتر خواهد کرد.

انتهای پیام/20

برچسب ها: ارتش اسرائیل ، سرباز
نظرات بینندگان