کد خبر: ۳۲۳۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱

بازخوانی حوادث دانشگاه شیراز در فتنه 88 / عکس

اکنون سه سال از آن واقعه گذشته است  امسال هم مثل دوسال گذشته شورای راه سبز امید از مردم و دانشجویان برای تجمع اعتراضی  در روز 25 خرداد دعوت کرد اما حتی یک نفر هم در شیراز و سراسر کشور به دعوت این فراری ها لبیک نگفت! امسال حتی دانشجوهایی که هنوز هم کمی سبزند، از این اطلاعیه شاید خبردار هم نشدند و این یعنی مرگ یک جنبش.

شیرازه - حوادثی که در هنگامه انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 در شیراز رخ داد کمتر از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت و این در حالی بود که کمیت و کیفیت این حوادث به خصوص در دانشگاه شیراز، شاید در هیچ جای کشور رخ نداده بود. گزارش زیر به صورت اجمالی و کاملا گذرا به برخی از اقدامات فتنه‌گران در روزهای پس از انتخابات در دانشگاه شیراز می‌پردازد.


کلید واژه تقلب درانتخابات ریاست جمهوری که چندین ماه قبل توسط عده ای خواص نادان مطرح شده بود،بوسیله میرحسین موسوی دامن زده شد.چنانکه موسوی در ساعت ۱۱ شب ۲۲ خرداد اسم رمز آشوب را با جمع کردن خبرنگاران داخلی اعلام کرد . وی در حالی که همچنان مدعی تقلب در انتخابات بود گفت که بر اساس گزارش‌هایی که از نیرو‌هایش در حوزه‌های رأی‌گیری به او رسیده، با فاصله زیاد پیروز قطعی انتخابات است.
 
از همین جا بود که پروژه تقلبی که حدود ۸ ماه پیش و از تریبون نماز جمعه توسط آقای هاشمی کلید خورده بود، وارد فاز عملیاتی شد و در کمتر از ۱۲ ساعت با کمک بیانیه‌ای که میرحسین موسوی منتشر کرد، منجر به آغاز آشوب‌های پرهزینه‌ای درسراسر کشور شد.


 70درصد مردم فارس به احمدی نژاد رای دادند

در استان فارس اما مردم با مشارکت 89 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری رکورد بی نظیری را خلق کرده و نزدیک به 70 درصد واجدان شرایط به محمود احمدی نژاد رای دادند.به گفته زارعی مدیرکل سیاسی وقت استانداری فارس ، فقط 28درصد شرکت کنندگان در انتخابات به میرحسین موسوی رای دادند و موسوی در هیچ شهرستانی در فارس رایی بالاتر از احمدی نژاد نداشته است.

 

آشوب گری طرفداران موسوی در 23 و 24 خرداد 88 در شیراز

پیرو اعتراضات وآشوب گریهای طرفداران موسوی در تهران، روز شنبه 23خرداد 88 ، عده ای از حامیان موسوی با نقاب و چماق علاوه بر آشوبگری در بعضی از نقاط شهر و خسارت به اماکن عمومی و اموال مردم  به دانشگاه شیراز هجوم آورده و با شعارهای تند و رکیک به ارکان نظام حمله کردند. سپس به چند نقطه از دانشگاه از جمله دفتر بسیج دانشجویی حمله کردند و تعدادی از بسیجیان را به شدت کتک زدند. این آشوبگران که تعدادی از آن ها دانشجوی دانشگاه شیراز بودند و البته بسیاری هم از بیرون دانشگاه آمده بودند؛ برخی از نگهبانان دانشگاه را کتک زده و نهایتا کتابخانه امیرالمومنین وابسته به هیئت محبین اهل بیت (ع) دانشگاه شیراز را به آتش کشیدند.

 

حادثه 25 خرداد کوی دانشگاه شیراز

روز دوشنبه 25 خرداد ماه دانشگاه شیراز شاهد شدیدترین درگیری ها بود. افرادی مانند سارقین وارد دانشگاه شده و با ورود به حریم مقدس دانشگاه و کتابخانه خوارزمی، دانشجویان و برخی از اساتید و تعدادی از افراد را مورد ضرب و شتم قرار داده و حدود 300 میلیون تومان خسارت به دانشگاه وارد کردند. 


وقایع 26خرداد 88 دانشگاه شیراز

رسانه‌های غربی و ضدانقلاب با شانتاژ خبری اعلام میکنند در حمله به دانشگاه شیراز دو دانشجو جان باخته اند، اما حجت الاسلام بانشی دادستان عمومی و انقلاب شیراز در گفتگو با خبرنگار مهر در شیراز میگوید: در حوادث اخیر شیراز هیچکس کشته نشده و فقط عده ای کمی به صورت سطحی مجروح شده اند.

در همین روز محمدهادی صادقی در پی ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه شیراز و درگیری هایی که در این دانشگاه روی داده استعفا میدهد اما درباره دلایل این استعفا توضیحی نمی دهد. البته او بعدا از این استعفا منصرف می شود.  رئيس دانشگاه شيراز میگوید،به دنبال درخواست دانشجويان از جمله دانشجوياني که در برخي تجمعات به عنوان معترض حضور داشتند در نامه اي به وزير علوم، تحقيقات و فناوري از استعفاي خود انصراف دادم! ماجرای استعفای دکتر صادقی البته برای همیشه تاریخ در پرونده او ثبت می‌شود؛ عملی بی‌موقع  که با استقبال گسترده ضدانقلاب روبرو شد.

باید به این مساله هم اشاره شود که دانشجویان معترض، سعی می‌کردند تا از پشتیبانی اهالی مسجد قبا در شیراز به لیدری علی محمد دستغیب بهره ببرند و مسجد قبایی‌ها نیز در گسترش درگیری‌ها نقش بسزایی را در محیط دانشگاه بازی کردند.

 

آزادی همه دستگیر شدگان!

از سوي ديگر، دادستان شهرستان شيراز با اشاره به ارسال نامه اي از سوي استادان دانشگاه جهت پيگيري ناآرامي هاي اخير میگوید: پرونده دانشجويان بازداشت شده مورد بررسي قرار گرفت و با توجه به اين که دلايل کافي براي توجه اتهام به افراد دستگير شده در پرونده موجود نبود فعلا آنها آزاد شدند! این در حالی بود که از برخی از دستگیرشدگان سلاح سرد و اسید بدست آمده بود و برخی از آن ها در حمله به اماکن مختلف نقش اساسی داشتند. اما در یک بی تفاوتی توجیه ناپذیر همان طور که همه را با هم گرفته بودند، همه را هم آزاد کردند تا مظلومیت نیروهای انقلابی دوچندان شده وعملا کسی پیگیر حقوق آنان نشد!


سلام شورای راه سبز به پایان

اکنون سه سال از آن واقعه گذشته است  امسال هم مثل دوسال گذشته شورای راه سبز امید از مردم و دانشجویان برای تجمع اعتراضی  در روز 25 خرداد دعوت کرد اما حتی یک نفر هم در شیراز و سراسر کشور به دعوت این فراری ها لبیک نگفت! امسال حتی دانشجوهایی که هنوز هم کمی سبزند، از این اطلاعیه شاید خبردار هم نشدند و این یعنی مرگ یک جنبش.


انتقال فرش‌های مسجد دانشگاه شیراز پیش از آتش زدن

انتقال فرش‌های مسجد دانشگاه شیراز پیش از آتش زدن

 

 

آتش زدن کپسول‌های گاز در دانشگاه شیراز

آتش زدن کپسول‌های گاز در دانشگاه شیراز

 

 

یازده میلیون تومان کتاب توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شد

یازده میلیون تومان کتاب توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شد


 

اغتشاش در محوطه دانشگاه شیراز

اغتشاش در محوطه دانشگاه شیراز


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ویس
United States of America
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
1
تو خودت از همه بدتری ...
ولم کن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
0
خوشت میاد.