به گزارش شیرازه به نقل از صدرای ما جمعی از شهروندان شهر صدرا همزمان با سفر دکتر احمدی‌نژاد به استان فارس و شیراز با ارسال نامه‌ای سرگشاده و گلایه آمیز برخی از مشکلات این شهر تازه تأسیس را به اطلاع رئیس جمهوری رساندند.

 در بخشی از این نامه آمده است: «به جرات می‌گوییم پس از گذشت ۷ سال از مسئولیت جنابعالی به غیر از راه اندازی شهرداری هیچ گونه توجه و همکاری از طرف دولت نهم و دهم با شهر صدرا صورت نگرفته است.»

متن نامه برخی از شهروندان شهر صدرا به رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

به نام خدا

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد

با سلام و عرض خیرمقدم به حضور جنابعالی و قدردانی شهروندان شهر صدرا از خدمات ارزشمند دولت و افتتاح پروژه‌های مسکن مهر و ضمن تشکر از زحمات مسئولین شرکت عمران شهر صدرا به استحضار می‌رساند که این شهر علیرغم اینکه مشکلات سرریز جمعیتی شهر شیراز و شهرستان‌های اطراف را حل نموده و بسیاری از کارمندان ارگان‌ها و نهاد‌ها و ادارات از نعمت مسکن برخوردار گردیده‌اند و علیرغم تشکیل شهرداری و تلاشهای این نهاد جهت حل و فصل مشکلات درون شهری، بدلیل تعدد مشکلات زیر ساختی و… صدرا شهری با مشکلات فراوان شناخته شده است متاسفانه این شهر فاقد راه دسترسی آسان به شهر شیراز و اطراف و مراکز و ادارات و دوایر دولتی می‌باشد.

 

اعم مشکلات شهر صدرا

کمبود مراکز بهداشتی:

یکی از مشکلات بزرگ این شهر کمبود مراکز بهداشتی از جمله درمانگاه، داروخانه شبانه روزی و… می‌باشد.

نداشتن قبرستان:

وضعیت به صورتی است که شهروندان جهت خرید قبر به مناطق اطراف مراجعه می‌کنند و با مشکل خرید قبر روبرو هستند.

تعطیل شدن تربیت بدنی:

متاسفانه به دلیل بی‌فکری مسئولین استان و شهر صدرا تربیت بدنی این شهر سال گذشته تعطیل گردیده در حالی که این شهر با ۶۰ هزار نفر جمعیت آیا نیاز به امکانات ورزشی و تربیت بدنی ندارد؟

مشکلات فاضلاب شهر صدرا:

فاز یک شهر صدرا سیستم فاضلاب دارد اما فاز دو این شهر سیستم فاضلاب ندارد و تا کنون نیز فکری به حال تسویه خانه فاضلاب نشده است.

کمبود فضای آموزشی و نبود مکان‌های فرهنگی و مذهبی و فرهنگسرا:

متاسفانه مدارس این شهر جوابگوی جمعیت فعلی شهر صدرا نیست، مسئولین نیز هیچ گونه اقدامی جهت ساخت مدرسه صورت نداده‌اند و شهروندان نیز بلاتکلیف هستند.

نداشتن سیستم حمل و نقل عمومی:

متاسفانه اتوبوس‌های خراب و کمبود اتوبوس و نداشتن سیستم حمل و نقل عمومی یکی از مشکلات اساسی این شهر می‌باشد در حالی که این مشکل با افتتاح مسکن مهر وخیم‌تر خواهد شد.

نبود مکان‌های تفریحی:

شهری با جمعیت فعلی ۶۰ هزار نفر و در آینده نزدیک با توجه به افتتاح مسکن مهر مطمئاً جمعیت دوبرابر خواهد شد متاسفانه با کمبود مکان‌های تفریحی و پارک و… روبرو هستیم.

اوقاف صدرا:

با توجه به وجود اسناد و مدارک و پیگیری‌هایی که شهروندان صورت داده‌اند در موضوع وقف شهر صدرا شبهاتی وجود دارد، زمین اولیه شهر صدرا منابع طبیعی بوده است اما متاسفانه در سالهای گذشته این شهر اوقاف اعلام شده است.

بیکاری جوانان:

عدم توجه مسئولین به جوانان بومی شهر صدرا و نیاز به کارگیری جوانان با سواد شهر صدرا در نهادهای مستقر در این شهر

کمبود کلانتری:

با توجه به زحمات دلسوزانه کلانتری ۲۸ صدرا آیا برای این شهر یک کلانتری کافی است؟ مطمئنا باید فکری به حال وضعیت امنیت شهر صدرا شود.

صف طولانی تنها پمپ گاز صدرا:

از مشکل صف طولانی تنها پمپ گاز صدرا دیگر هیچ نمی‌گوییم که متاسفانه این مشکل استان نیز است انگار مسئولین فارس ماشین گازسوز ندارند اگر هم دارند شاید بدون صف گاز می‌زنند.

در پایان ضمن تشکر از زحمات دلسوزانه شما خادمان ملت از جنابعالی تقاضا داریم فکری به حال وضعیت شهر صدرا شود به جرات می‌گوییم پس از گذشت ۷ سال از مسئولیت جنابعالی به غیر از راه اندازی شهرداری هیچ گونه توجه و همکاری از طرف دولت نهم و دهم با شهر صدرا صورت نگرفته است.