کد خبر: ۳۲۴۲۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۱

فروش بدحجابی در مراکز خرید شیراز!

در سال های اخیر شاهد رشد قارچ گونه مجتمع های تجاری در گوشه و کنار شهر می باشیم، مراکز خریدی که از کشورهای غربی الگو برداری شده و خود یکی از مهمترین و بزرگترین مروج های بدحجابی و بی حجابی در بین جوانان می باشد.

شیرازه - این روزها با نگاه به حیاط و پشت بام برخی خانه‌ها در شیراز شاهد دیش ماهواره هایی هستیم که در حال دریافت فرهنگ غربیست، فرهنگی که غیرت،حجاب،ایمان و ... را نشانه گرفته است و با تبلیغات گسترده خود در زمینه مد و لباس در حال نابودی فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی می باشند. شهری که روزی از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت نام گذاری شد و پایتخت فرهنگی ایران نام گرفت اکنون ابتذال در گوشه و کنار این شهر خودنمایی می کند و مسئولان رسانه با ساخت برنامه های تلویزیونی که چندان جذابیتی برای قشر جوان ندارد ، بیشتر برنامه هایی می سازند که زمان پخش را پر کند و اسم اولین شبکه استانی 24 ساعته را به خود دهد.

از سوی دیگر متاسفانه در سال های اخیر شاهد رشد قارچ گونه مجتمع های تجاری در گوشه و کنار شهر می باشیم، مراکز خریدی که از کشورهای غربی الگو برداری شده و خود یکی از مهمترین و بزرگترین مروج های بدحجابی و بی حجابی در بین جوانان می باشد.

این مجتمع های تجاری با ترویج انواع مد و لباس های غربی تبدیل به خانه مد شده که شو لباس، مد و انواع گریم و شکلک ها را در درون آن برگزار می کنند که بیشترین مخاطب آن را دختران و پسران جوانی تشکیل می دهند که تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار گرفته اند و فرهنگ اصیل ایرانی خود را به باد فراموشی سپرده اند. دختران جوانی که با لباس های زننده و اندام نما و آرایش غلیظ و با موهای پریشان، در حال خود نمایی به پسران جوان می باشند (در مجتمع های تجاری حتی مانکن های درون فروشگاه ها نیز ابتذال و بی حجابی را ترویج می دهند)، گویا این مجتمع ها محلی امن و بدون نظارت را برای اینگونه از افراد فراهم کرده اند.

آیا مسئولان فرهنگی شهر تا کنون به این مجتمع های تجاری سر زده اند؟ و از اندراحوال این گونه مراکز با خبر می باشند؟! اصلا چه کسی متولی نظارت بر این گونه مراکز می باشد؟!

متأسفانه شاهد آن می باشیم که مسئولان فرهنگی شهر از قبیل فرمانداری، سازمان تبلیغات، اداره ارشاد، شهرداری، نیروی انتظامی، آموزش وپرورش و ... وضعیت فرهنگی شهر را به حال خود گذاشته اند و به جای برخورد با بی حجابی و بی بندوباری زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند و مسئولیت این امر را به دوش یکدیگر می اندازند. طی این سالها بارها شاهد انتقاد مسئولین ارزشی شهر از وضع موجود بودیم اما باز هم کاری از پیش نرفت.

بی بندوباری و بدحجابی تنها محدود به مراکز تفریحی و تجاری نمی باشد، بلکه در خیابان های سطح شهر، پارک ها، باغ ها، رستوران ها و کافی شاپ ها، گالری و سینما، دانشگاه ها و ... هم سور و ساتی بپاست! گشت ارشاد و نیروی انتظامی هر از چند گاهی با برخوردهای سطحی و بدون اقتدار اقداماتی را انجام داده است اما بعد از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده می شود.

حال آیا بهتر نمی باشد به جای برخورد های سطحی و زودگذر که تأثیر چندانی هم بر فضای فرهنگی شهر ندارد، همه مسئولان با کنار گذاشتن بهانه گیری دست به دست یکدیگر دهند تا وضعیت نابسامان فرهنگی شهر را سر و سامانی دهند و شهر شیراز لایق نام گذاری رهبری برای این شهر شود.

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حالا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
0
آقا اصلا چه ربطی به شما داره.حالا دیگه می خواهین به مردم گیر بدین.شما برین خودتون رو درست کنین.دست مسئولا هم درد نکنه میزارن مردم یکم راحت باشن نه اینکه مرتب گیر بدن مثل تهران
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
0
به خدا که راست میگن آدم خجالت می کشه دست خانواده اش رو بگیره بره تو این پاساژها.شبکه فشن هم انجور نیست.
مینا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
0
واقعا که خیلی بی جنبه هستین.آخه شما چرا اینقد هوس باز تشریف دارین با دیدن یه کم مو و آرایش کنترل خودتون رو از دست دادین...
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
0
سلام شما در مورد مجتمع ها و پاساژها صحبت میکنید که بخش خصوصی هستن هرچند بعنوان مکان عمومی باید تابع فرهنگ اسلامی باشن- اما به بدحجابی های خود دولت کاری ندارید- چندروز پیش توی نمایشگاه بین المللی که گویا مال استانداری هس و رییس هیات مدیره معاون استانداره! رفتیم و بدحجابی خانمهای غرفه دار و آقایون کراواتی بیداد میکرد- بیکی از کارمندا که لباس فرم تنگی هم داشت تذکر دادم گفت اینجا صاحب داره شما نمیخاد کاسه داغ تر از آش بشی!
حجاب
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
0
مینا خانوم به نظر شما فقط یه کم مو و آرایش هست،کار از این چیزا گذشته نکنه نرفتی تو پاساژا پسرا و دخترا را ببینید.سخنی با مسئولان:شما رو به خون شهدا قسم میدم به داد اسلام برسید شما این مقام ها رو از خون شهدا بدست اوردین.کاری کنید که فردا هممون پیش امام زمان شرمنده نباشیم.اللهم کل ولیک الفرج
یه دوست
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
0
سلام یه کم دوستانه بگم<br /><br /><br />

به نظر من با مشت آهنین و فشار و ... نمی شود این وضع را درست کرد (خوب یا بد)<br /><br /><br />

فقط بلدین بگیر و ببند راه بندازین. (برخورد بشه بگیرش ...)<br /><br /><br />

تورو به خدا بیایین یه کم فرهنگ سازی کنید <br /><br /><br />

یه کار اساسی کنید <br /><br /><br />

نه که شب بخوابی صبح بیدارشی قیمت نون 2 برابر بشه یکی هم میلیاردی بخوره و بره .به به به. با این وضع هیچی پیش نمی ره<br /><br /><br />

کی جرات میکنه ازدواج کنه با این وضع <br /><br /><br />

( گرونی و بی فرهنگی و ... )<br /><br /><br />

این قدر هم اسم خون شهدا رو نیارین . شما بجز تز دادن و ... چه کاری برای زنده نگه داشتن فرهنگ شهدا و شهادت انجام دادین _( عزیز دل برادر ) با ......<br /><br /><br />