کد خبر: ۳۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۱

وقتی افسر اطلاعاتی و کارشناس عملیات روانی آمریکا سخنگوی اشتون می شود

آیا \"مایکل مان\" افسر عملیات روانی سازمان های امنیتی آمریکا است؟ آیا او یک طرح مانور رسانه ای از پیش طراحی شده را پیگیری می کند؟ آیا اتحادیه اروپا یک بار دیگر در تله ی رسانه ای و اطلاعاتی سازمان های آمریکایی و صهیونیستی گرفتار شده است؟...

 به گزارش شیرازه امروز صبح دور جدیدی از مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 آغاز شد. دور جدیدی که پس از مذاکرات بغداد قرار بود در مسکو برگزار شود. اخبار این گفت و گو ها به صورت لحظه به لحظه از رسانه های گروهی ایرانی و بین المللی به روی خطوط خبری می رود اما همیشه نکاتی وجود دارد که از چشم خبرنگاران دور نگه داشته می شود و یا اینکه رسانه ها ترجیح می دهند تا این نکات را نادیده بگیرند.

وقتی در مذاکرات بغداد گفته شد که خانم "ماجا کوسیجانکیک" سخنگوی رسمی کاترین اشتون مذاکره کننده ی اروپایی جای خود را به "مایکل مان" داده کسی در این باره پرسشی نکرد که مان کیست و چرا این جابجایی در تیم مذاکره کننده رخ داده است.

تنها پیشینه ای که از مان در رسانه ها مطرح شد فعالیت او در سفارت آمریکا در بغداد بوده است که در حال حاضر همین پیشینه نیز در آرشیو اخبار رسانه های بین المللی در دسترس نیست. جالب اینکه هیچ یک از رسانه های بزرگ جهان و هیچ خبرنگار نکته سنج غربی در باره ی اینکه این اتفاق، یعنی حذف سخنگوی تیم مذاکره کننده ی اروپایی و جایگزین شدن او با یک مامور آمریکایی که هیچ گونه سوابق رسانه ای مشخصی ندارد سوالی مطرح نمی کند که این رخداد در چه عرفی دیپلماتیکی قابل تعریف است.

سخنگوی تیم مذاکره کننده به معنای ترمینال خروجی همه ی اطلاعات مذاکرات برای افکار عمومی جهان است و به نظر می رسد که این ترمینال در حال حاضر در دست ماموران مرموز آمریکایی قرار دارد و نه اروپایی هایی که خود را بانی مذاکرات هسته ای با ایران می دانند.

البته آمریکایی ها در این زمینه خصوصا در عراق سابقه ی چنین عملیات های رسانه ای را داشته اند. در جنگ عراق آمریکا اتاق خبر هایی را طراحی کرده بود که تحت کنترل ارتش این کشور همه غول های رسانه ای جهان با سانسور جنگی اطلاعات را با تایید پنتاگون منتشر می کردند. به نظر می رسد که آقای مایکل مان به نوعی همین نقش را در مذاکرات هسته ای اخیر بر عهده گرفته است.




پیگیری های انجام شده از طرف سایت خبری مشرق نیوز هیچگونه سابقه رسمی و قابل استفاده ای را از مایکل مان در اختیار نمی گذارد و عجیب تر اینکه هیچ رسانه ای در این باره نیز سوالی را مطرح نکرده و مطلبی بر روی خروجی قرار نداده است.

آیا مان یک افسر جنگ روانی از سازمان های امنیتی آمریکا است؟ آیا او یک طرح مانور رسانه ای از پیش طراحی شده را پیگیری می کند؟ آیا اتحادیه اروپا یک بار دیگر در تله ی رسانه ای و اطلاعاتی سازمان های آمریکایی و صهیونیستی گرفتار شده است؟

اطلاعاتی که یک منبع آگاه درباره مان در اختیار مشرق قرار داده است این فرضیه ها را تایید می کند؛ بر اساس اطلاعات به دست آمده مایکل مان از افسران ارشد دستگاه اطلاعاتی آمریکا می باشد. بر اساس همین اطلاعات مایکل مان افسر ارشد عملیات روانی آمریکا در عراق بوده که در روزهای اخیر نیز نقشی کلیدی در جنجال های سیاسی و رسانه ای علیه دولت مالکی در عراق و برخی کشورهای منطقه داشته است.

آخرین اخبار از مذاکرات مسکو به نقل از رسانه های غربی حاکی است که مایکل مان مرموز سخنگوی ناخوانده آمریکایی در میانه مذاکرات وارد شده و خواسته های رژیم صهیونیستی را مطرح کرده است؛ باید دید این مسیر به کجا خواهد انجامید.
البته مان شب گذشته نیز نشستی توجیهی برای خبرنگاران غربی برگزار کرده است که تقویت کننده ی نظریه تشکیل اتاق خبر جنگی آمریکا در کنار مذاکرات مسکو محسوب می شود.

"مایکل مان" اصلی کارگردان مشهور سینمای جهان است که آثار کلاسیک متعددی را به روی پرده برده؛ از دیر باز استفاده از نام افراد مشهور در میان ماموران اطلاعاتی و امنیتی جهان به عنوان نام مستعار مرسوم بوده است.

انتهای گزارش/ص

نظرات بینندگان