کد خبر: ۳۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۱

حال مبارک وخیم شد

هشدار البرادعی درباره گسترش هرج و مرج در مصر ، وخامت حال دیکتاتور مخلوع و درخواست فرزندان برای ملاقات با پدرشان و افزایش حضور مردم در میدان التحریر از مهمترین تحولات این کشور است.

پایگاه الیوم السابع، "محمد البرادعی" گفت : ما در حال رایزنی با فرماندهان شورای نظامی و دیگر گروههای سیاسی از جمله اخوان المسلمین و دستگاههای اطلاعاتی برای مقابله با بحران کنونی هستیم.

وی افزود: مصر در وضع هرج و مرج کلی به سر می برد و در صورت پیروزی احمد شفیق، شاهد خشونت و بی ثباتی بیشتر خواهیم بود.

البرادعی بیان کرد: اما در صورتی که محمد مرسی پیروز انتخابات شود بعید است که طرفداران وی به خشونت خیابانی روی آورند.

خبر دیگر اینکه یک منبع عالی رتبه در کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر با اشاره به پایان بررسی شکایات نامزدها اعلام کرد: نتیجه این بررسی ها تغییر عمده ای در نتایج آرا نخواهد داشت.

این در حالی است که لحظه لحظه بر تعداد تظاهرات کنندگان در میدان التحریر قاهره افزوده می شود.تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی در حمایت از محمد مرسی حمل می کنند.

تظاهرات کنندگان اعلام کرده اند تا زمان اعلام نتایج در میدان التحریر باقی می مانند، آنها بر ضرورت اعلام فوری نتایج انتخابات و لغو تصمیم جنجالی اخیر شورای نظامی در اضافه کردن متممی به قانون اساسی تاکید می کنند.

از سوی دیگر به دنبال وخامت حال حسنی مبارک در بیمارستان نیروهای مسلح در "المعادی"، علاء و جمال مبارک فرزندان وی خواستار ملاقات پدرشان شدند.

یک منبع آگاه در دادستانی مصر ضمن اعلام این خبر افزود: درخواست فرزندان مبارک تحت بررسی قرار دارد و ظرف ساعات آینده تصمیم نهایی در این باره گرفته می شود و اگر وخامت حال مبارک تایید شود این حق برای جمال و علاء مبارک محفوظ است.

خبر دیگر اینکه عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب و نامزد شکست خورده دور نخست انتخابات ریاست جمهوری مصر، که در بروکسل به سر می برد از مردم مصر خواست به دستگاه قضایی و احکام آن احترام گذارند.

مهر

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان