کد خبر: ۳۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۱

کسانی که از مغازه خود اذان پخش کنند تخفیف عوارض میگیرند

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: کسبه‌ مستقر در میادین و خیابان‌های اصلی که اقدام به پخش اذان از مغازه های خود می‌کنند، از 20 درصد تخفیف عوارض کسب و پیشه، ایمنی و پسماند برخوردار می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز، محمد فرخ زاده اظهار داشت: بر اساس آخرین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز و در راستای تشویق کسبه به پخش صدای دلنشین اذان، شهردار شیراز با تخفیف 20 درصد از عوارض کسب و پیشه و عوارض زباله و ایمنی به عنوان تخفیف برای کسبه همکار در پخش اذان در خیابان‌ها و میادین اصلی سومین حرم اهل بیت (ع) در نظر گرفته شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به نقش سازنده تبلیغات در فرهنگ‌سازی، بر ضرورت ترویج شعائر دینی در سطح شهر تاکید کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران است و با توجه به لزوم ایجاد فضایی روحانی در شهر، این اقدام در راستای اعتلای فرهنگ اهمیت به نماز صورت می‌گیرد.

فرخ زاده با بیان اینکه اذان از مهم‌ترین شعائر اسلامی است، خاطرنشان کرد: اذان گفتن نوعی مبارزه با تهاجم فرهنگی بوده و گفتن اذان موجب تغییر حال و هوای معنوی شهر می‌شود که این عامل ضمن دین‌مداری، خود به عنوان عامل موثر و بازدارنده در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی گلبانگ اذان را از بدیهی‌ترین نشانه‌های اسلام دانست و گفت: بدون تردید شهر بدون بانگ اذان به شهر مردگان شباهت دارد و لازم است تمام دستگاه‌ها برای پخش آوای الهی از سازمان‌ها و محل کسب تلاش مضاعفی کنند و حتی به صورت زنده در خیابان‌ها اذان گفته شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با تاکید بر اینکه باید بین شهرهای ممالک اسلامی و شیعی با شهرهای بلاد کفر، تفاوتی وجود داشته باشد، افزود:  باید در شهرهای حکومت اسلامی و شیعی، هنگام اذان، مردم را از زمان اقامه نماز آگاه کرد به گونه‌ای که اگر غریبه‌ای وارد شهر شد، متوجه شود وقت نماز است.

فرخ زاده افزود: اصناف و کسبه نیز باید کسب و کار خود را با وقت‌های نماز و صدای پخش اذان تنظیم کنند تا هم شعایر اسلامی را به جا آورده و هم رونق و برکت در کسب و کار ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: سحرخیزی، اخلاق خوش، استراحت منظم، نشاط و حرکت عمومی و منظم در سطح شهر و ... از جمله فواید تنظیم وقت کسب با صدای اذان است.

نظرات بینندگان