کد خبر: ۳۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۴ تير ۱۳۹۱

کشف ذخاير سنگ هاي قيمتي در فارس

132 تن ذخیره قطعی معادن سنگ های قیمتی در استان فارس شناسایی شده است .



مدیر زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور گفت : اجرای طرح شناسایی معادن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استان فارس از مصوبات سفر استانی هیئت دولت به فارس است .

طهمورث یوسفی افزود : مراحل اجرای این طرح شامل برداشت های صحرایی ، مطالعات آزمایشگاهی ، تحلیل و پردازش داده ها و تلفیق نتایج حاصل از مراحل اکتشافی و مطالعاتی در مدت دو سال اخیر صورت گرفته است .

وی گفت : بر اساس نتایج اکتشافی ذخایر قطعی سنگ های قیمتی با ارزش گوهرشناسی نظیر انواع ژاسپر ، آگات ، سرپانتین ، سیلیس شیری ، رادیولاریت ، فسیل های نومولیت و مرجان در چند محدوده استان فارس شناسایی شده است .

مدیر زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور افزود : تنوع رنگ ،نوع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فراوری شده بیانگر این است که استان فارس ظرفیت بسیار مناسبی برای ذخایر انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دارد که با استخراج و فراوری آنها در استان اشتغالزایی کارآفرینی و آثار اقتصادی مناسبی به همراه خواهد داشت.

وی آمادگی مدیریت زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور را برای در اختیار قرار دادن نتایج حاصل از این اکتشافات به بخش خصوصی اعلام کرد و گفت : امید است با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مراحل استخراج و فراوری آن ، شاهد فعالیتی مناسب در عرصه سنگ های قیمتی در استان فارس در سال تولید ملی باشیم .

انتهای پیام/20
 

نظرات بینندگان