کد خبر: ۳۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۱

گرانی صهیونیست‌ها را به جان هم انداخت!

تظاهرکنندگان در اعتراض به گرانی اجاره بها و مواد غذایی به خیابان‌های تل‌آویو آمدند که اعتراضات در این شهر به درگیری با پلیس انجامید و به بازداشت 85 نفر منجر شد.

به گزارش شیرازه سایت دویچه وله (DW) نوشت: شهروندان اسرائیلی معترض به اجاره‌های بالا و قیمت سنگین مواد غذایی بار دیگر در تل‌آویو، دومین شهر بزرگ این کشور به خیابان‌ها آمدند. اعتراض آنان در نهایت به خشونت منتهی شد. پلیس تل‌آویو تعدادی را دستگیر کرده است. پس از حدود یک سال از فروکش‌ کردن موجی از اعتراض‌های اجتماعی در اسرائیل، شامگاه شنبه بار دیگر تظاهرکنندگان به خیابان‌های تل‌آویو آمدند. اعتراض مخالفان در این شهر به درگیری با پلیس انجامید. خبرگزاری‌ها از بازداشت 85 نفر خبر می‌دهند.»

این سایت آلمانی ادامه داد: به گفته‌ سخنگوی پلیس تل‌آویو، حدود هزار نفر در مرکز پایتخت اسرائیل تجمع و در تظاهرات شرکت کردند. بر این اساس، برخی از این افراد در خیابان‌ها سد معبر ایجاد کردند و شیشه‌ بانک‌ها را شکستند. اما سازمان‌دهندگان تظاهرات از شرکت چند هزار نفری تظاهرکنندگان سخن می‌گویند. برگزارکنندگان پلیس را به برخورد خشونت‌آمیز با تظاهرکنندگان متهم می‌کنند. پلیس تل‌آویو روز جمعه (یک روز پیش از تظاهرات در تل‌آویو) "دافنی لیف"، یکی از سازمان‌دهندگان تظاهرات سال گذشته در اسرائیل، را به‌طور موقت بازداشت کرد. او و جمعی دیگر تلاش می‌کردند در یکی از بلوارهای مرکزی شهر چادر بزنند. خانم لیف و یازده تن دیگر به وسیله پلیس بازداشت و چادرها ضبط شدند.


دویچه وله افزود: در تابستان 2011 ده‌ها هزار شهروند اسرائیلی در تظاهراتی مسالمت‌آمیز به قیمت بالای مواد غذایی و اجاره‌بها در کشورشان اعتراض کردند. هیئتی اقتصادی که از سوی دولت برای رسیدگی به اعتراض‌ها تعیین شد، اجرای یک رشته اصلاحات را ضروری دانست. کاهش شدید هزینه‌های نظامی یکی از پیشنهادهایی بود که ارائه شد. کابینه‌ دولت اسرائیل به ریاست "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر، با انجام اقداماتی برای کاهش اجاره‌بها موافقت کرد. تظاهرکنندگان این اصلاحات را کافی نمی‌دانند.

منبع: جام نیوز

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان