کد خبر: ۳۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۱

انتفاضه سوم فلسطيني هامنتظر یک جرقه است

مشاوران آمریکا:تنها يك اقدام همچون آتش زدن مسجدي ديگر و يا ساخت شهركي جديدتر كافي است تا جرقه اي به انبار باروت خشم فلسطيني ها زده شود آنگاه بايد نشست و آغاز قيام جديد فلسطيني ها را مشاهده كرد.

روزنامه آمريكايي هرالد تريبيون نوشت: در ماه جاري شمار زيادي از مشاوران امنيتي و سران سابق برخي سرويس هاي اطلاعاتي در نشستي ويژه با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل نسبت به آغاز زودهنگام انتفاضه سوم فلسطيني ها به وي هشدار داده و اعلام كردند تنها يك اقدام همچون آتش زدن مسجدي ديگر و يا ساخت شهركي جديدتر كافي است تا جرقه اي به انبار باروت خشم فلسطيني ها زده شود آنگاه بايد نشست و آغاز قيام جديد فلسطيني ها را مشاهده كرد.
به نوشته «ناتان ترول» در اين نشست اعلام شد تقريبا همه در كرانه باختري به اين نتيجه رسيده اند كه ابومازن رئيس تشكيلات فلسطين به بن بست رسيده است.
اين روزنامه آمريكايي نوشت: رفتارهاي اسرائيل عملا سيطره ابومازن بر رخدادهاي فلسطين را سلب كرده و انتظار مي رود سيستم امنيتي او نيز به دليل عدم توانايي ناشي از رفتارهاي نامتناسب تل آويو با هماهنگي هاي بيش از اندازه امنيتي تشكيلات خودگردان از بين برود.
اين روزنامه افزود: خيلي ها معتقدند كه پرتاب سنگ و بطري هاي آتش زا و اعتراضات مردمي در سال 1987 در نهايت اسرائيل را وادار به امضاي قرارداد اسلو در سال 1991 كرد و يا اين كه ضربات كشنده لبناني ها به نيروهاي اسرائيل، تل آويو را وادار به عقب نشيني از لبنان در سال 2000 نمود. اصولا همين حركت هاي مسلحانه بود كه جامعه بين الملل را وادار كرد طرح هاي مختلف صلح را ارائه نمايد و يا بسياري بر اين باورند كه خون هاي ريخته شده بر زمين فلسطيني ها در انتفاضه دوم سبب شد جرج بوش رئيس جمهور وقت آمريكا وادار شود از طرح دو دولتي در فلسطين حمايت كند. همچنين هنوز هستند تحليلگران بسياري كه معتقدند سلاح مقاومت آريل شارون را در سال 2005 وادار كرد نيروهاي اسرائيلي را از نوار غزه خارج كند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان