کد خبر: ۳۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۱

تيرماه91؛ آغاز عمليات اجرايي سد تنگ سرخ شيراز

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس از آغاز عمليات اجرايي سد تنگ سرخ شيراز توسط پيمانكار مربوطه در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي استانداري فارس، مهندس محسن اردكاني بيان داشت : با بررسي هاي به عمل آمده، اين پروژه بصورت طرح و ساخت(EPC) به اجرا در مي آيد كه پس از طي فرآيند انتخاب پيمانكار به زودي شاهد اجرايي شدن اين پروژه كه از خواسته هاي ديرين و به حق مردم شريف شيراز است، خواهيم بود.

وي گفت: استان فارس از جمله استان هايي است كه در سال هاي اخير از خشكسالي ها، آسيب زيادي ديده است و مهار حتي يك قطره آب در اين استان ارزشمند است.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس ادامه داد: حجم سدهاي در دست احداث استان حدود يك ميليارد مترمكعب و حجم سدهاي در حال بهره برداري نزديك به سه ميليارد مترمكعب است كه اميد است با اجراي طرح هاي جديد، استان فارس به شرايط پايدار در بهره برداري از منابع آب دست يابد.

مهندس اردكاني بيان داشت: مطالعات سد تنگ سرخ توسط بهترين و زبده ترين كارشناسان و اساتيد دانشگاه صورت پذيرفته است و پس از حصول اطمينان كامل از شرايط فني، پروژه به منظور جمع آوري سيلاب، تلطيف هواي شهر مقدس شيراز، جاري نمودن آب در رودخانه خشك، تامين آب سفره هاي زير زميني و آبياري بخشي از باغات قصردشت، احداث خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه اين سد از نوع خاكي سنگريزه اي با رويه بتني است، افزود: حجم درياچه مخزن اين سد نزديك به 37 ميليون مترمكعب در نظر گرفته شده است كه مي تواند منطقه ويژه گردشگري در شمال غرب شيراز را پديد آورد.

معاون استاندار فارس در پايان اظهار اميدواري كرد با تخصيص و تأمين منابع مالي اين پروژه كه نيمي توسط وزارت نيرو و نيمي ديگر از منابع شهرداري شيراز تأمين مي شود، شاهد اجراي سريع اين پروژه كه از مصوبات سفرهاي رياست محترم جمهوري به فارس هم محسوب مي شود، باشيم.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان