کد خبر: ۳۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۱

قطب پزشکی کشورتجهیزات پزشکی تولید می کند

صنعتگر مبتکر شیرازی با همکاری جمعی از جراحان و متخصصان این شهر موفق به طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی شده است .
داوود حسینی نیاشیران این تجهیزات را براساس طرح اولیه ای که جراحان و متخصصان از دستگاه و ابزار مورد نیاز خود ارائه می دهند ، طراحی و تولید کرده است .
یکی از دستگاه های ابداعی که برای نخستین بار در کشور ساخته شده است ، وی دستگاه اسپری ساکشن است که در عمل های لاپاراسکوپی کلیه استفاده می شود.
دکتر علیرضا امین شریفی فوق تخصص جراحی اندوسکوپی و لاپاراسکوپی پیشرفته در خصوص نحوه کار این دستگاه گفت: با ایجاد سوراخی که بر روی کلیه و قرار دادن لوله ای درون آن ، دستگاه اسپری ساکشن که به دوربین مجهز است وارد کلیه شده و به این وسیله می توان سنگ ریزه های درون کلیه را مشاهده کرد.
وی افزود: این دستگاه با تزریق آب مقطر به درون کلیه، سنگ ریزه ها را شناور کرده و در یک مرحله تمام سنگ ریزه ها را از کلیه خارج می کند.
دکتر امین شریفی با بیان اینکه استفاده از دستگاه جدید موجب افزایش سرعت و دقت عمل و نیز جلوگیری از رشد مجدد سنگ در کلیه می شود گفت: در روش معمولی برای خارج کردن سنگ از کلیه باید با ابزار مختلف چندین بار وارد کلیه شد که هم مدت زمان انجام عمل جراحی را افزایش می دهد و هم ممکن است مقداری از سنگ ریزه ها درون کلیه را باقی بگذارد .
این مبتکر 60 ساله در کارگاه خود علاوه بر طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز جراحان، بسیاری از لوازم اتاق عمل بیمارستانها که از رده خارج شده اند را بازیافت کرده و دوباره به ست های جراحی بازمی گرداند.
این دستگاه که به تازگی ( اردیبهشت ماه ) اختراع شده است ، در مرحله ثبت جهانی به سر می برد .
انتهای پیام/20
 
نظرات بینندگان