کد خبر: ۳۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۱

4500 مجروح شیمیایی در فارس در حال درمان هستند

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس گفت: 4 هزار و 500 مجروح و مصدوم شیمیایی در فارس در حال درمان قرار دارند.

غلامحسین گفت: هشتم تیر ماه روزی است که رژیم بعثی عراق نسبت به بمباران سردشت اقدام کرد و تعداد بسیاری از مردم بی‌گناه اعم از زن، مرد و کودک را یا به شهادت رساند یا مجروح کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمایی استان فارس که در آستانه هشتم تیر ماه روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی با فارس سخن می‌گفت، ابراز داشت: انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمایی هر ساله اقدام به برگزاری همایشی به منظور بزرگداشت این روز می‌کند که در سال جاری این همایش به صورت کشوری چهارشنبه هفتم تیر ماه جاری با حضور نمایندگانی از سراسر کشور در سردشت برگزار می‌شود.‌

به گزارش فارس،وی در ادامه با اشاره به تعداد جانبازان شیمیایی در کشور و استان فارس افزود: تعداد تخمینی مجروحان شیمیایی در سطح کشور حدود 100 هزار نفر است که از این تعداد حدود 4 هزار و500 مجروح و مصدوم شیمیایی در فارس شناسایی شده و در حال درمان قرار گرفته‌اند.

چوبینی ابراز داشت: استفاده‌های مکرر از سلاح‌های شیمیایی در طول جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث عراق بیش از ده‌ها هزار نفر از نظامیان و مردم بی‌دفاع کشور را شهید و یا مجروح کرد، که در این راستا انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلا‌ح‌های شیمیایی فارس نسبت به فراهم‌ آوردن حمایت‌های پزشکی و درمانی، اجتماعی، حقوقی و فرهنگی برای آنان فعالیت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی گفت: این انجمن با شعار‌ جهانی عاری از سلاح‌های شیمیایی شکل گرفته و در صدد است با بهره‌گیری از دانش روز نسبت به اطلاع‌رسانی در سطح داخلی و جهانی در زمینه کاربرد مخرب این سلاح‌ها و پیامد‌های ناگوار آن فعالیت کند.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمایی فارس همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این انجمن بیان کرد: سرکشی به شهرستان‌ها و آشنایی با مشکلات جانبازان و انتقال به مسئولان به منظور پیگیری مسائل و مشکلات آن‌ها، برگزاری همایش سالانه و تجلیل از جانبازان و خانواده‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله کارهایی است که انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمایی فارس انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: تلاش برای راه‌اندازی بخش بستری در بمیارستان شهید فقیهی، فعال کردن درمانگاه شهید مطهری در روزهای پنجشنبه هر هفته و تقویت کلینیک فوق تخصصی جانبازان شیمیایی در درمانگاه محمد رسول‌الله با همکاری بنیاد شهید این استان و دانشجویان علوم پزشکی از دیگر اقدامات و پیگیری‌های انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی در فارس است.

چوبینی همچنین بیان داشت: حضور جانبازان شیمیایی در اجلاس جهانی و تشکیل نمایشگاه جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی که مظلومیت آن‌ها را در معرض دید جهانیان می‌گذارد دستاوردهای بسیار خوبی را برای نظام جمهوری اسلامی و ملت غیور ایران و جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی به همراه داشته است.

وی از تأسیس صندوق حمایتی از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی خبر داد و بیان کرد: این صندوق در راستای در مان جانبازان در جهان تشکیل شده و تمام اعضای این سازمان متعهد شده‌اند که در این حمایت سهیم باشند.

فارس در ادامه نوشت، انجمن حمایت از جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمایی فارس از سال 86 در فارس تاسیس شده است که اهدافی از جمله فراهم آوردن حمایت در زمینه‌های پزشکی، اجتماعی و حقوقی و اطلاع رسانی در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان