کد خبر: ۳۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۱

صادرات فارس به مرز 700 میلیون دلار می‌رسد

افزایش میزان صادرات استان فارس تا پایان سال جاری به حدود 695 میلیون دلار و تحقق اهداف سند چشم انداز با تلاش مضاعف از مهمترین اخبار امروز استان به شمار می روند.

مهر، علی عوض پور با بیان اینکه این میزان صادرات در راستای هدف‌گذاریهای به عمل آمده تحقق می‌یابد، گفت: این هدف‌گذار‌یها براساس برنامه پنجم توسعه و تحقق اهدفی است که در این طرح دنبال می‌شود.

وی میزان صادرات استان فارس در دو ماه نخست امسال را نیز 80 هزار و 937تن کالا به ارزش 49 میلیون دلار عنوان و بیان کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 30 درصد رشد داشته است.

عوض پور با تاکید بر اینکه افق ترسیم شده سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس رسیدن به مرز695 میلیون دلار صادرات تا پایان سال 91 است رسیدن به این میزان صادرات را ممکن دانست و گفت: آمار صادرات دو ماهه نخست استان نشان می دهد که در پایان سال جاری می توانیم به مقدار صادرات برنامه ریزی شده دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به در اختیار داشتن صادرات سهم 57 درصدی صادرات استان فارس به بازارهای عراق و امارات متحده عربی چین وهند از استان فارس عنوان کرد وگفت: مهمترین اقلام صادراتی استان فارس در این مدت فرش، گلیم، شیره عصاره شیرین بیان، انواع تره بار، ‌روغنهای صنعتی،‌مواد معدنی، مواد غذایی، لبنیات، حیوانات زنده، محصولات دامی، سیمان، کاشی، سرامیک و صنایع شیمیایی بوده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس با اشاره به صادرات کالاها و محصولات صنعتی و معدنی گفت: در سال گذشته 722 هزارو 688 تن کالاهای صنعتی و معدنی استان فارس به ارزش 231 میلیون دلار از گمرکات کشور به کشورهای هدف صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی149میلیون دلار و از نظر ارزشی76 درصد رشد را نشان می دهد.

عوض پور اظهار داشت: عمده ترین صادرات بخش صنعت و معدن فارس در مدت یاد شده مربوط به صادرات کود اوره، لوله و شیلنگهای پلیمری، دستکش خانگی، سنگ کار شده، محصولات صنایع غذایی، انواع کاشی و سرامیک و ترانسفورماتور جریان برق است.

 معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس با تاکید بر اینکه در سایه رشد صادرات، تولیدات و زیرساختهای صنعتی نیز بشدت تقویت خواهد شد، ساخت کارخانه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ را باعث افزایش صادرات استان عنوان کرد و گفت: این امر باعث خواهد شد فارس به عنوان یکی از قطبهای صادرات کشور مطرح شود.

وی تصریح کرد: بخشهای کشاورزی، فرش، صنعت و معدن و... از جمله مباحث اصلی صادرات استان است که در سال جاری روند روبه رشدی را طی کرده است.

عوض پور با بیان اینکه مهمترین مشکل صادر کنندگان استان کم بود زیر ساختهای صادراتی است، گفت: ایجاد زیر ساختها از جمله راه هایی است که می تواند باعث توسعه صادرات فارس شود و در این راستا مهمترین مشکل بخش صادرات استان نیز کم بود زیر ساختها است.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان