کد خبر: ۳۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۱

توسعه یافتن فرودگاه شهید دستغیب شیراز با سرمایه گذاری بخش خصوصی

مهندس محسن اردكانی در جریان بازدید از طرح توسعه فرودگاه بین المللی شیراز به خبرنگاران گفت: فرودگاه بین المللی شهید دسغیب شیراز به علت فرسودگی و كم توجهی در گذشته، در شان مردم فهیم استان فارس و پایتخت فرهنگ و ادب این سرزمین نیست و به همین سبب طرح توسعه این فرودگاه با اعتباری افزون بر210 میلیارد ریال توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت می پذیرد.

به گزارش شیرازه وی ادامه داد: بهسازی محوطه پایانه پروازهای داخلی با مساحت بیش از 80 هزار مترمربع شامل تخریب ساختمان های قدیمی، اجرای شبكه فاضلاب، تسطیح و جدول گذاری، سنگ فرش معابر، ایجاد فضای سبز و آبنما و تامین روشنایی محوطه ، گام نخست از مرحله اول طرح توسعه فرودگاه شیراز به شمار می آید.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس افزود: همچنین توسعه پایانه پروازهای داخلی به مساحت هشت هزار متر مربع از جمله فازهای اجرایی طرح توسعه فرودگاه شیراز است.

او اظهار داشت: مساحت كنونی پایانه پروازهای داخلی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز نزدیك به هفت هزار و 300 مترمربع است و در اجرای مرحله اول طرح توسعه، هشت هزار متر مربع دیگر به فضای پایانه پروازهای داخلی اختصاص خواهد یافت.

اردكانی ، احداث پاركینگ طبقانی به مساحت 26 هزار مترمربع را از مهمترین دستاوردهای این طرح برای رفاه حال شهروندان و مسافران دانست و افزود: احداث ساختمان پلیس فرودگاه، ساختمان ایمنی زمین و آتش نشانی فرودگاه شیراز نیز در قالب این طرح دیده شده و هم اینك مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس گفت: با تلاش مدیران وعوامل اجرایی این پروژه، بخشی از پایانه و فضاهای یاد شده در هفته دولت و بخش عمده ای از آن در دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: عملیات اجرایی بهسازی و توسعه عوامل پروازی (شامل باندها و پاركینگ هواپیما) نیز پس از انجام مطالعات در سال جاری آغاز خواهد شد.

اردكانی افزود: مطالعه درزمینه بهسازی و توسعه عوامل پروازدراین فرودگاه نیزآغاز شده است كه پس از پایان بررسی ها، عملیات اجرایی این بخش نیز در سال جاری شروع خواهد شد.

ایرنا

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان