کد خبر: ۳۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۱

بی‌نیازان به یارانه‌ها در ردیف خیران

احد قاسمی در جلسه بررسی مشکلات طرح هدفمندی یارانه‌ها در قیروکارزین که با حضور مسئولان ستاد اجرایی این طرح، روسای بانک‌ها، روسای دفاتر پیشخوان دولت و اعضای شورای بخش‌ها همراه بود، اظهار داشت: باید تمام نهادها در خدمت‌رسانی مفید و موثر به مردم تلاش کرده و موجب نارضایتی مردم از نظام با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های تخریبی رسانه‌ای دشمن علیه کشور نشوند.

به گزارش شیرازه وی افزود: مردم انقلابی ما در تمام صحنه‌ها حضور داشته و دارای شان و منزلت بسیار بالایی هستند و این خود حداکثر بهره‌وری و بهره‌برداری در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به آنان را طلب می‌کند.

جعفری با اشاره به اینکه 50 درصد مراحل پرداخت یارانه‌ها توسط بانک‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: تمام بانک‌ها باید در زمینه آشنایی با قوانین این طرح و توجیه کارکنان خود به طور کامل قدم بردارند تا در مراحل پرداخت یارانه نقدی حقی از کسی ضایع نشود.

کارشناس دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: در بحث کمیسیون ماده 10 این استان برنامه‌هایی برای آموزش دفاتر پیشخوان در نظر گرفته شده تا بخشی از خدمات به این دفاتر واگذار شود.

این مقام مسئول این جلسات را برای انتقال اطلاعات از مرکز استان به شهرستان‌ها برای آگاهی و تسلط بیشتر در زمینه حل مشکلات مردم دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان کسانی که در اجرای این طرح بیشتر با مردم برخورد و تماس دارید با ارائه انتقادات و پیشنهادات خود برای هرچه بهتر انجام شدن طرح و حل مشکلات آن تلاش کنید.

جعفری با بیان موضوع که هر فردی با کد ملی ایرانی می‌تواند یارانه نقدی دریافت کند، بیان کرد: کسانی که با فردی با تابعیت خارجی ازدواج کرده‌اند نیز در صورتی که فرزندان آنان دارای شناسنامه ایرانی باشند از یارانه نقدی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: با توجه به امکان انصراف از دریافت یارانه باید کسانی را که دارای تمکن مالی و بی‌نیاز از دریافت یارانه نقدی هستند را به عدم دریافت و شرکت در این امر خیر که سبب خدمت‌رسانی بهتر به محرومان جامعه می‌شود، ترغیب کنیم.

جعفری در پایان با مقایسه مصرف بنزین در ایران با کشور چین پیش از هدفمندی یارانه‌ها افزود: وظیفه تمام ما همراهی و تعامل تمام‌جانبه برای اجرای این طرح در مراحل آن به عنوان سند افتخاری برای ارائه به نسل آینده است چراکه استفاده بی‌رویه از منابع، نسل آینده را به خطر می‌انداخت.

فارس

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان