کد خبر: ۳۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۱

آغاز شکست فتنه سبز از کجا بود؟

سبزها در روز قدس 88 با فرياد نه غزه نه لبنان نسبت به يادگارهاي امامي پرده دري كردند كه سرانشان سنگ بازگشت به دوران طلايي همان امام را به سينه مي كوبيدند!

 به گزارش شیرازه يك همكار خارج نشين نشريات اصلاح طلب معتقد است درگيري فتنه سبز با ارزش هاي خط امام، آغاز شكست اين جريان بود.

"داريوش سجادي" كه عضويت در هيئت مديره شبكه ماهواره اي هما (تعطيل شده) را در كارنامه خود دارد، به اظهارات اخير "تقي رحماني" (از سران متواري گروهك ملي- مذهبي) پرداخته مبني بر اينكه حكومت بعد از حوادث روز قدس سال 88 توانست برناآرامي فائق شود. 

سجادي خاطرنشان كرد: «با ضرس قاطع مي توان گفت حادثه روز قدس سال 88 آغاز هزيمت جنبش موسوم به سبز بود. سبزها در آن روز با فرياد نه غزه نه لبنان نسبت به يادگارهاي امامي پرده دري كردند كه سرانشان سنگ بازگشت به دوران طلايي همان امام را به سينه مي كوبيدند! اين تناقض بسيار شوك آور بود و اسباب ريزش وسيع آن بخش از سبزهاي مذهبي را كه هويت و موجوديت سياسي خود را از "امام" و "يادگارهاي امام" از جمله «روز قدس" اخذ كرده بودند، فراهم كرد.»

وي در وبلاگ خود مي نويسد: «جنبشي كه با شعار "رأي من كو؟" به منصه ظهور رسيده بود اكنون بخش مؤثر و نافذي از متحدين خود را متحير و بدون پاسخ گذارده بود كه مطالبه رأي من كو؟ چه سنخيت و موضوعيتي با پنجه كشيدن به سيماي امام شان و روز قدس به يادگار مانده از او دارد؟»

سجادي خاطرنشان كرد: «همين تناقض ساختارشكن بود كه گسل بين مردم خط امامي با سبزهاي انحلال طلب را از روز قدس فعال كرد و هر چه آن "جنبش هيجان زده" به شعارهاي ساختارشكن شدت و سرعت بخشيد به همان ميزان نيز بر حجم ريزش دلبستگان به انقلاب اسلامي از آن "شهر آشوبي سبزينه" افزود.»

همكار سابق نشريات زنجيره اي مي افزايد: «وقتي يك نو قلم منسوب به "مطبوعات سبز" پس از ناكامي در مأموريت اعزامي اش از تهران به قصد مصاحبه با اوباما، هيجان زده از تحولات تهران در سانفرانسيسكو بند را به آب داد و در تجمع سبزهاي خارج از كشور از حضور خياباني سبزها در تهران با تلقي وحشت زده شدن حكومت فرياد زد كه "30 سال ما ترسيديم اكنون نوبت شماست تا بترسيد!"، اين بار نوبت مردم خط امامي بود تا از اين اعتراف به صراحت بر اين نكته هوشيار شوند كه ظاهرا مشكل اين گروه، بحث تقلب در انتخابات نيست و با كليت 30 سال گذشته انقلاب و نظام برآمده از بطن آن انقلاب مشكل دارند!»

داريوش سجادي يادآور مي شود: «از فرداي راهپيمایي روز قدس بود كه مردم منسوب به انقلاب اسلامي با رؤيت و استماع شعارهائي ساختارشكنانه از قبيل "جمهوري ايراني" و "مرگ بر اصل ولايت فقيه" به اين درك رسيدند كه حراميان به صفوف ايشان نفوذ كرده و در پناه "رأي من كو؟" دغدغه ضد اسلامي و ضد حكومتي دارند. با چنين لوازمي بود كه مي توان راهپيمایي روز قدس سال 88 را نقطه عطف اضمحلال حركتي تلقي كرد كه با ادعاي تقلب در انتخابات كليد خورد و به سرعت از نبردي پارتيزاني به منظور مبارزه با كليت نظام حاكم سردرآورد.»

وي با تصريح بر اينكه يك سال قبل از انتخابات سال 88 به اصلاح طلبان هشدار داده بودم كه از وصلت با اين بدنه نامأنوس پرهيز كنند، نوشت: «آنها مي خواهند به هر قيمت و بدون دورانديشي پيروز شوند، اما نمي دانند چگونه بايد مطالبات نامأنوس اين "عروس فرنگي»" را برآورده کنند.»

منبع: کیهان
انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان