کد خبر: ۳۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

ترمیم معابر ورودی بهانه‌ای برای قطع درختان

بیش از صدها درخت نارنج در ورودی شهر جهرم به دلایل نامعلومی که اداره راه و شهرسازی ترمیم معابر ورودی دانسته است قطع شد تا مردم همچنان شاهد نابودی ریه‌های تنفسی این شهر باشند.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس، قطع درختان نارنج در بلوار ورودی شهر جهرم در حالی انجام شده است که هنوز زمان چندانی از قطع بیدهای مجنون میدان چمران این شهر که به گفته مسئولان شهرداری بیمار شدن درختان موجب آن شده، نگذشته است.

خبرنگار فارس پس از مطلع شدن از قطع بیش از 100 درخت نارنج در بلوار ورودی جهرم برای اطلاع از این امر به شهرداری این شهر مراجعه کرد که مسئولان این ارگان این‌بار متولی قطع درختان را اداره راه و شهرسازی و دلیل آن را بهسازی معابر و بلوار ورودی دانستند.

حال سئوال اینجاست که آیا برای این عملیات اجرایی راهی به جز قطع درختان نبوده و یا اینکه آیا اداره راه و شهرسازی جهرم قبل از اقدام به قطع درختان به فکر چاره‌اندیشی و مشورت با متولیانی مانند اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بخشداری و فضای سبز شهرداری برای ارائه راهکاری که از این امر جلوگیری شود بوده است.

اگرچه قطع درختان در این نقطه از شهر از دید مسئولان توجیه‌پذیر است، اما قطع درخت در محلی که مسیر ورود مسافران به شهر نخل و نارنج است آیا توجیه کارشناسی یا غیر کارشناسی دارد.

هر فردی می‌داند که درختان به عنوان ریه‌های تنفسی نقش بسزایی در سلامتی افراد در جامعه دارند و در شهر جهرم به خاطر وجود آب و هوایی خشک وجود درختان مایه نشاط و سرزندگی و عاملی برای زدودن گرمای طاقت‌فرسای آن است.

در چند سال اخیر شهر جهرم که از دیرباز به عنوان شهر نخل‌های سرفراز معروف و مشهور بود با قطع درختان نخل چهره‌ای متفاوت یافته و دیگر خبری از چترهای سبز بر تارک این شهر نیست و امروز شاهد آن هستیم که با نابودی درختان نارنج سریال قطع درختان در این شهر همچنان ادامه دارد.

کاش برخی‌ها می‌دانستند که تنها چند ماه از شعار جهانی سال 2011 که "جنگل‌ها برای مردم" بود گذشته است و انصاف نیست که ریه‌های تنفسی شهر جهرم فدای یک بلوار ورودی شود.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان