کد خبر: ۳۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۱

امنیت اجتماعی تنها با اقامه نماز امکان‌پذیر است

رئیس ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: ایجاد امنیت اجتماعی تنها با اقامه نماز و معنوی شدن فضای این استان امکان‌پذیر است.

به گزارش شیرازه حجت‌السلام علی سقاچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اگر فضای فارس معنوی بود رشوه‌خواری و بی‌بندوباری نیز در این استان کاهش می‌یافت اما مسئولان برای توسعه معنوی فارس کاری نکرده‌اند تا بخواهند کسی را بازخواست کنند.

وی افزود: مدیران قبل از توجه به مسائل معنوی در این استان به فکر موقعیت و کار خود هستند و تا زمانی که این نگرش اصلاح نشود معنویت در فارس رشد نمی‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان فارس با بیان اینکه وظیفه این ستاد اقامه کردن نماز در دستگاه‌ها و جامعه نیست خاطرنشان کرد: در حوزه اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها نیز با معضل‌های بسیاری رو به رو هستیم که شایسته سومین حرم اهل بیت (ع) نیست.

وی تصریح کرد: در هر مدرسه و دانشگاهی که شاهد استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان از نماز جماعت هستیم بی‌شک مدیران و استادهای آن مجموعه به فریضه نماز توجه ویژه‌ای دارند.

سقاچی از وضعیت نمازخانه فرودگاه شیراز انتقاد کرد و گفت: فرودگاه شیراز یک نمازخانه مناسب ندارد که مسافران بتوانند در آن نماز بخوانند اما مدیران قبل از توجه به مسائل معنوی به فکر تغیر دادن مدل و نوع میز و صندلی اتاق مدیریتی خود هستند.

مشاور فرهنگی شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه در مجتمع‌های تجاری شیراز نسبت به ساخت نمازخانه بی‌توجهی شده است افزود: بر اساس استانداردهای موجود در مجتمع‌های بیش از 100 واحد باید نمازخانه وجود داشته باشد و در این مکان‌ها به هر چیز توجه شده اما به ساخت نمازخانه توجهی نشده است.

وی از برگزاری نماز جماعت در بوستان‌های شیراز خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری شیراز اقامه نماز در بوستان‌های این شهر احیا شده و هم‌اکنون در برخی از آن‌ها حتی نماز صبح نیز اقامه می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان فارس در ادامه به بودجه سال جاری این دستگاه اشاره کرد و افزود: کل بودجه امسال این ستاد 55 میلیون تومان است اما این نهاد نشان داده با بودجه کم نیز می‌توان بزرگترین کارها را انجام داد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان