کد خبر: ۳۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۱

بحران مرغ در بازار روز دوشنبه شیراز

امروز (دوشنبه) برخی مرغ‌ فروشی‌های سطح شهر شیراز به دلیل اعتصاب، یا تعطیل بودند و یا فقط تخم مرغ می‌فروختند!

شیرازه - اگرچه ظاهرا قیمت مرغ در ایران رکورددار قیمت در میان سایر کشورهای دنیا شده است اما تلاش مسئولین اقتصادی طی روزهای اخیر موجب شد تا قیمت این کالا که جزو کالاهی اساسی مردم نیز محسوب می‌شود تا حدودی کاهش یابد.

اما وجود برخی دست‌های پشت پرده در حال حاضر موجب شده است تا قیمت تمام شده مرغ برای مرغداران با آن‌چه از سوی مسئولین مطرح شده است، متفاوت باشد. همین امر موجب نبود مرغ در بازار امروز شیراز شده است، چیزی که از آن به عنوان اعتصاب یاد می‌شود.

 

خبرنگار شیرازه در این خصوص با یکی از مرغ فروشان که تمام یخچال‌هایش خالی از مرغ بود گفتگو کوتاهی کرده است. این فروشنده مرغ به مردم علت نبود مرغ در بازار را عدم کشتار در کشتارگاه ها عنوان کرد. او گفت: قیمت مرغ زنده برای ما کیلویی 4400 تومان تمام می‌شود، از طرفی کشتارگاه هم کیلویی 200 تومان بابت خدمات خودش از ما می‌گیرد که در نتیجه مرغ آماده برای فروش به مردم، بدون احتساب سود فروشنده 4600 تومان برای ما تمام می‌شود که البته این جدای از برخی ضایعات مرغ در کشتارگاه است که قابل توجه هم هستند.

 

این فروشنده ادامه داد که مسئولین از ما می‌خواهند مرغ را زیر 5000 تومان به مردم بدهیم که امکان پذیر نیست چرا که ما نه تنها هیچ سودی نمی‌کنیم که ضرر هم می‌کنیم. لذا مرغی برای کشتار به کشتارگاه‌ها برده نمی‌شود هرچند اگر کسی هر مقداری مرغ با قیمت بالاتر بخواهد می‌توان آماده کرد اما در مغازه چون تعزیرات اجازه نمی‌دهد، نمی‌شود مرغ با قیمت بالا به مردم فروخت.

 

این صحبت‌ها در حالی است که بازار مرغ طی روزهای اخیر به هیچ ثباتی نرسیده است.

 

لازم به ذکر است که حسین شریعتمداری دو روز قبل در سرمقاله کیهان نوشته بود: گرانی لگام گسیخته کنونی به آسانی قابل مهار کردن است مثلا و فقط مثلا- چرا در پی گیری یکی از علت‌های گرانی گوشت مرغ به این ماجرا توجه نمی‌شود که فلان کشتی حامل محموله مورد نیاز مرغداری‌ها نزدیک به ۷ ماه در سواحل کشورمان روی آب بوده است؟ و آقایان «م» و «الف» دو سرمایه دار کلان که با گشاده دستی برخی از مسئولان میانی، انحصار واردات این کالا را برعهده دارند، تخلیه محموله کشتی را با انگیزه فروش گران‌تر آن تا ۷ ماه به تاخیر انداخته‌اند؟! و

 

 

شیرازه در روزهای آینده برخی مسائل پشت پرده در خصوص بازار مرغ در شیراز و سوء استفاده برخی افراد را منتشر خواهد کرد.

 

 

نظرات بینندگان